fredag 6 januari 2012

Bokfest!


Jag har fått böcker som jag ser fram emot att läsa.
(När jag kommer att hinna det är dock en annan femma...)

Tack Rabén & Sjögren för den franska barn- och ungdomsfantasyn Oksa Pollock: Det sista hoppet av Anne Plichota och Cendrine Wolf.

Tack Massolit Förlag för deckarsatiren Förkunnaren av Unni Drougge.

Tack Malin Roca Ahlgren för det fina mötet, och för din tvåspråkiga bilderbok om Leo: Var ligger Utomlands? (Vivlio)

Tack Hanna Lans för det fina mötet, och för din roman Som någon annan bäddar, om att gifta sig och bilda familj i ett annat land, och när det går fel. (Berghem Förlag)

Och tack Forum för Ninni Schulmans sprillans nya Pojken som slutade gråta.

P.S: Felix bläddrar alltid till bakersta fliken av vuxenböcker.
Tittar på författarbilden och säger: "Ah! En mamma."
Sedan sätter han sig och "högläser" med tillgjord liten gubbröst:

"A spooky mamma is in her house. A guy comes. Mamman säjer: Go away!
The End."

12 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Men titta, där ligger ju jag!

Är det på riktigt att sonen säger sådär? Galet rart!

Amanda sa...

Yes, där är du snygging!

Han säger så.
Och vet inte hur rätt han ofta har.

Hanna Lans sa...

Jag ser förresten lite blek ut. Men skenet bedrar kan man säga. ;)

Gullunge!

Amanda sa...

Skenet bedrar indeed!

Maria Turtschaninoff sa...

Jag satt idag och åt lunch på café och läste trevlig intervju med dig i Amelia och tänkte stolt "Henne känner jag!" fast kom sen på att det kanske är att ta i, snarast så att hennes blogg stalkar jag ;-)

Amanda sa...

Jag är likadan. Tycker att jag känner alla bloggpolare.

Och det var faktiskt så när vi träffades (alltför kort) på Bokmässan, några stycken. Vi hade en samhörighet.
(Eller så var det bara jag som var blödig.)

Markus sa...

Jag har läst böcker som haft sämre handling än den Felix presenterar. Du har inte funderat på att ha honom som medförfattare till något verk? :-)

Hanna Lans sa...

Det var första gången jag var på bokmässan med en egen bok. Trots att jag stod i en yttepyttemonter längst bort i ett hörn, så kände jag att allt var underbart. Kan tänka hur fantastiskt det var att både föreläsa och signera på mittplats så som du gjorde! Nej, jag tror inte att du var blödig, atmosfären var så härligt positiv!

pernillaalm.se sa...

Darling, inte bara du. Det ÄR så.

Annelie sa...

Det var fint på mässan. Jag kände till och med samhörighet med bloggare jag aldrig ens läst, men träffade där.

Amanda sa...

Japp. Det var en skön vibe.

Markus, ja vad fasiken, han har i alla fall kläm på en plats, en protagonist, en antagonist, en konflikt och någon sorts konfliktlösning. Men medförfattare ... nä, han är för korkad rent ut sagt. Har aldrig hört talas om Lousie Welsh, och Megan Abbott lämnar honom oberörd.

Helena Andersson sa...

Varsågod! Hoppas att du får tid att läsa snart! Hör gärna av dig när du är färdig med Förkunnaren så att vi får veta vad du tyckte.