söndag 8 januari 2012

Naturen.

För att vara en person som aldrig har på sig smycken så äger jag en ohygglig mängd smycken.
Jo för det är ju mysigt att köpa smycken. Och att få smycken!
Perfekta små paket blir det.
Man blir glad!
Det är väl skatan i en. Samlaren.
Jag vill bara inte behänga min kropp med skiten.

Minns du när det kom pärlor i lösvikt i varenda leksaksaffär?
Träkulor och lädersnoddar. Fina mellanbitar i metall.
Och korv-scarfsen! Alla skulle ha en korvrullad scarf (paislymönstrad) hängande om halsen. En del hade tre ringar på sina! Hur uppstår såna flugor?

Och när det kom lösviktsgodisaffärer. Herregud. Hela affärer med bara lösviktsgodis.
Och Naturgodis. Haha vilken con.
Har alltid stört mig på Naturgodisets snobbiga attityd.

Alltså, man kan lika gärna färga jordgubbsbumlingar i samma kulör som lutfisk, höja hektopriset tre gånger och kalla dem Naturgodis.

Newsflash:
Socker. Kommer från ... NATUREN.
Stärkelse. Kommer från ... NATUREN.
Gelatin. Kommer från ... NATUREN.
Tobak. Kommer från ... NATUREN.
Ostbågar. Kommer från ... NATUREN.
Brännvin. Kommer från ... NATUREN.

God morgon förresten. Någon annan som är uppe?

4 kommentarer:

Jenny sa...

Haha naturen. Allt kommer ju från naturen. Också "kemikalier" som alla är så rädda för, naturen består ju av samma uppsättning grundämnen i olika kombinationer... iofs vissa saker i naturen ska man ju inte stoppa i sig (naturen kan vara giftig). Vi associerar det naturliga med det goda, vilket förstås är en konstruktion.

Och jag är uppe och redigerar text :)
(kommenterar inte ofta men läser din blogg med stort nöje)

Amanda sa...

Morning Jenny, trevligt!

enligt O sa...

När jag bodde i Brighton -93 fanns en fantastisk pärlaffär där och jag massproducerade halsband. Nu är det mest grabbarna O som förser mig med smycken, i alla fall de två yngsta!

Amanda sa...

Jaaa jag tänkte också på den affären!