fredag 20 januari 2012

Gör som Lina - läs Tistelblomman.

Vacker bild helt fräckt snodd från Linas fantastiska blogg Lina kan rita fint.

Stort tack för fina ord Lina.

Jag blir skitglad och hedrad.
Är så nyfiken på Maran så jag kan dö, fick kisa mig igenom din blogg när du la upp bilder från arbetet. Det berodde på att jag inte ville veta nåt i förväg, inte på den ... öhum "glödande trollporren" (Aftonbladet).

Bonusgrej jag kom på:
Att Kicki, Lina, Angelica (Blondinbellas stylist) och jag alla medverkade på SalongK för 100 år sedan. Den där sajten för Kvinnor.
Som Åsa Mattsson sedan skrev en, vad jag förstår, rätt besk bok om: Salong F (har inte läst).
Där ser man.

6 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Och jag har minsann skrivit en lång New York-guide för SalongK när Åsa Mattsson var chefredaktör där! Hon har även min debutroman, sådant gillas. :) Jag läste SalongF som var läsvärd men mestadels en bok för de som känner till den världen.

Amanda sa...

Wow, kul!
Ja hon har ett jefla öga för begåvningar vad det verkar som, om vi får säga det själva, ja?
;-)

Lina Neidestam sa...

Wow, vilken spindel i nätet Åsa är! Har läst klart hennes Kerstin-bok nu och den var väldigt bra och intressant, också oväntat rolig!

Är halvvägs genom Tistelblomman och den är så JÄVLA RUGGIG! Jag är tredubbelt så skräckslagen nu som när jag läste Döden på en blek häst.
Plus, jag suger i mig som en svamp av hela skottlandsromantiken och huset känns väldigt levande. Sjukt bra!

Mejla förresten din adress till linaneidestam@hotmail.com så skickar jag bokpaket över Nordsjön som tack!

Amanda sa...

Jaaa, tusen tack!

Hanna Lans sa...

Visst har hon det! ;)

Tante Jul sa...

Jeg har hentet Tistelblomman på postkontoret i dag!
Men jeg tør ikke å begynne å lese den riktig ennå. I februar, så...