måndag 16 januari 2012

Har gått omkring




och tyckt diffust men intensivt synd om mig själv ett tag.
Grottat ner mig, flirtat lite med apati sådär.
Orkeslös.
Vill inte bli rörd av någon annan än barnen. Vill inte prata telefon. Vill inte ha på mig något annat än en 15 år gammal fleecetröja med snorfläckar. Vill bara äta chips. Ja, det gamla vanliga.

Så trött på't nu. Nog. Nog! Droppen var när E typ började gråta för att jag kramade honom och log. För att det var så länge sedan.

Så idag blev det dusch + smink (på bekostnad av att vi kom lite sent till dagis - men vad gör det då?! Ärligt talat? Är det inte just därför jag har flexibla arbetstider?!), tre urtråkiga sysslor understökade som jag skjutit upp i flera veckor, samt en uppiggande repa på SloganMaker.
Man måste ju se över sina vaaarumärken va.

11 kommentarer:

ARILD sa...

Märkligt så jag känner igen mig i dig, ibland...
Uppåttjack, ge mig uppåttjack!
Typ så, kan man känna ibland.
Hoppas att du klättrar ur gropen snart : )

ARILD sa...

I AB idag står det att den tredje måndagen på året är årets deppigaste dag. Bara så att du vet.
Du är inte ensam!

cyndi sa...

Get right with cyndi.
Think. Feel. cyndis fikaställe.
Nail it with cyndis tekoppar.


fastnade...förstås :-)

e sa...

Pepp!
Kram!
Önskar nåt man kunde skriva skulle hjälpa, men eftersom det inte finns får det bli såhär. Futtigt kanske, men välment.

Gnestakänslan sa...

Känner också igen mig. Måste vara årstiden. Hela familjen går runt och skaver på varandra, ingen tycker om någon speciellt mycket och alla sover onaturligt mycket.

Det vänder snart!

Pöss.

Amanda sa...

Tack.
Vill understryka att det inte är det minsta synd om mig ijenklien.

TUTT sa...

Bah.
Man behöver ju liksom bo i Gökboet ibland. Grotta ner sig, bo i sin kofta. För JÄDRAR när man skaver av sig skiten sen, när man duschar och fixar håret, och liksom kommer på hur SNÖGGER man kan vara. Det är lite som att vinna på triss. Typ 25 spänn gånger 4. Lagom bra.

Amanda sa...

hahahahaha
just så

Terése sa...

Tette is rolling, the orders are stoned.


:-)

Terése sa...

Okej, (jäla "rättstavningsfunktion")

Såhär skulle det vara;

Tette is rolling, the others are stoned.


Så.

Amanda sa...

hahaha