onsdag 4 januari 2012

Med dig vill jag följa i vinter och vår.


Boken har visst kommit från tryckeriet nu.
Om någon vecka och lite till är den nog redo för distribution.

Den är tydligen fin.
Det är ju det viktigaste.
;-)

Jag har frossat mer än vanligt i gamla hus, gamla romaner, gamla kläder och gamla prylar under arbetet med Tistelblomman.
Det har varit ljuvligt.
Men för två dagar sedan kände jag bara stopp, usch, nog.

satans trött på vintageklänningar.
Viktoriansk-gotisk arkitektur.
Regn och rusk och falnande ljus.

Men det gick över på tio minuter. Ha!
I know what I like.

6 kommentarer:

minandrabloggarentidsmaskin sa...

Grattis till ännu en utgiven bok, det måste kännas härligt!

Kan man läsa de tre delarna om Maja helt fristående eller missar man mycket om man inte läser dem i ordningen de gavs ut?

Råkar själv ha "Döden på en blek häst" men har inte införskaffat "Styggelsen" än.

/Alexandra

Tante Jul sa...

Jippiii!

Amanda sa...

Tack, och bra fråga Alexandra.

Romanerna är fristående, en löst sammanhållen serie kan man nog kalla det. Och ganska olika i genre. Maja är med i andra halvan av Styggelsen.

Om jag fick rekommendera skulle jag säga:
Läs i alla fall Döden på en blek häst före Tistelblomman!

ARILD sa...

Nä, vem kan tröttna på gamla saker? Mer än en liten stund ; )
Får väl lägga en beställning på nån bokhandel då.

Amanda sa...

Gammert äger!

minandrabloggarentidsmaskin sa...

Tack för svar och rekommendation, då följer jag ditt råd!
/Alexandra