tisdag 17 januari 2012

Spökvandring.





Vi tog en promenad.
Det var skittråkigt.
Tills vi kom tillbaka hem igen och hittade sötisen på trädgårdsgången.

Som jag har letat.
Jag kan få en konstig slags halvmani omkring borttappade leksaker, delar och tillbehör som försvinner.
Stör mig enormt, får liksom ingen ro.
Har hört talas om andra som blir lika störda likadana.

(Jag misstänker att det var snart-treåringen med de djupa fickorna som tog ut Labolina på luftning.
Eller så gled hon ut själv genom nyckelhålet.)

6 kommentarer:

cyndi sa...

Jag tänker fortfarande på den lilla tigern som försvann på båten mellan Göteborg och Newcastle.
Det var mer än elva år sen.
Skulle tro att jag är ensam om att komma ihåg den...
Nä, leksaker ska inte komma bort.
Speciellt inte tigrar och spöken :-)

TUTT sa...

Åh så mycket sötnosar på en gång. Greta är fa-ha-bulous! Och lite lik Labolina, tycker jag allt.

Hanna Lans sa...

Vilken snygg kappa! Jag vill också vara en smashing mamma på spökvandring i snygg kappa ...

Amanda sa...

Cyndi, håller med helt!

Tutt, håller också med - nu när du säger't. Lång överläpp & näsa som två små höl bara.

Tack Hanna! Den är från Tescos klädmärke "Florence & Fred" (=typ Ica Maxi).

Marie sa...

Ni är så fina! Leoparddressen är helt fantastisk på daaaamen! Och håret som spretar åt några håll liksom matchar:-)

Amanda sa...

hehe
jag kallar henne Dartanjang