lördag 18 februari 2012

Richard i Skavlan!

En person med gudabenådat minne mailade att "min" Richard, som jag berättat om här ibland, var med i Skavlan (svtplay, mellan 38 och 48 min).

Åh vad roligt, och vad bra det gick.
Richard är en av ytterst få professorer i parapsykologi och vi har umgåtts en hel del, till och med uppträtt ihop. Utan honom hade det inte blivit någon Styggelsen för han lärde mig massor om tankeläsningstrick och seanser. Och hans (skotska) sambo hjälpte mig lite med Tistelblomman!

Kan varmt rekommendera hans bok Paranormality, om hur du kan uppleva det omöjliga, och varför vi människor ofta är programmerade att reagera känslomässigt på spooky shit (han har skrivit typ 20 böcker).

6 kommentarer:

cyndi sa...

Härlig person.
En Wiseman :-)

Anonym sa...

"Gudabenådat minne"
Fniss....
Teflonhjärna ofta, men såklart minns jag Richard eftersom han hade ett sånt inflytande när du skrev Styggelsen.

/J

Henrik (Olika sidor) sa...

Jag tänkte väl att det inte var någon slump att jag associerade till Styggelsen när jag såg Skavlan igår... Efter den intressanta och roliga intervjun har jag placerat Paranormality i min vill-läsa-lista.

Hanna Lans sa...

Måste nog ta fram det klippet på SvtPlay. Varför ser och hör vissa människor men inte andra? Har han svar på det?

Lovable sa...

Blev också nyfiken på boken efter Skavlan. Men tror jag gillade den där sångarens poetiska inställning till livet mer... :-)Eller han som stannade alla på intution. Han var riktigt underhållande!

30-nånting sa...

Vad kul - och tanken slog faktiskt mig också när jag såg honom... Undrar om inte han där är den där mannen som Amanda bloggat om.

Det var hur som helst väldigt intressant för mig som tror lite på sådant där att höra honom prata.