tisdag 21 februari 2012

Våra köksstolar är nu så flisiga

att jag snart inte har några strumpbyxor kvar.
Gäster? Nope, törs ej, skäms. De kan bli skadade.

Måste köpa nya typ IDAG. Provsitta är inget alternativ.
Bara de inte är för klumpiga med feta fyrkantiga sitsar, vi bor trångt.

Surfar runt lite på IKEA.
Har du IKEA köksstolar?
Vilka?
Älsk eller hat?

Tackar mjukast på förhand.
(Och ber till högre makter att jag ska få arbetsstipendium från Författarfonden.)

Uppdatering: Fyra Nordmyra (vit + björk), duger, ja?

11 kommentarer:

Sara sa...

Ja!

Amanda sa...

Bra. Köpt.

Sandra sa...

Jag är väldigt förtjust i Lilla Åland. Obs, ej IKEA.

Amanda sa...

Åh, ja!
Men då får jag byta jobb ... eller sälja till lite fler länder!
;-)

Anonym sa...

Eller sandpappra och måla om! Carina

adrenalin sa...

Lilla Åland ja, ska köpa en i taget är planen! Svarta samt en röd. Fiffigt va?

Terése sa...

Fina, men lite snubbelvarning på bakbenen. Syrran har dem. Ajajaj på lilltån.

Köksstolar sa...

Stackare! Klart du ska ha nya stolar ;)

Du får nu 10% rabatt med kampanjkoden TWEET hos oss på hela sortimentet, inkl. köksstolar såklart.

Besök: http://www.internetmobler.se/category.html/koksstolar

Ha det fint!
/Köksstol-älskarna

Amanda sa...

Tack alla!

Vi får köra på med dessa tills vi gör om hela köket om .... 10-12 år?

ARILD sa...

Angående köksstolar. Vi köpte i mitt tycke fina stolar på IKEA. Vita med en bred och lite högre ryggtavla och lätt skålade sitsar. Tyvärr var de gjorda i plywood och har inte alls hållit. Mjukt trä, mycket skavd färg och märken. Och sprickor i färg och trä... IKEA är alltid liite sämre, eller va? Och de stolarna du har kollat på kanske också är gjorda i plywood? Kan icke rekommenderas alltså. Däremot kan man alltid köpa second hand/antika stolar. Håller säkert mycket längre än nytillverkat "crap"!

Amanda sa...

jag hör dig ... återbruk är bra men nej jag HINNER/orkar inte just nu ...