onsdag 14 mars 2012

Det ska vi fira!

Det kommer så många tokbra böcker från nya svenska författare det här året, jag är helt pirrig. Speciellt glad blir man ju när man känner personen (om än mest som bloggkompis) och har inblick i allt kämpande som ligger bakom.
Eller när man till och med haft ett litet finger med i spelet själv.
Det borde finnas en speciell plats i nåt helvete för författare och vill-bli-författare som inte hjälper och lyfter varandra.

Kan tyvärr inte komma på någon av boksläppsfesterna (bu!) men jag firar ändå.
Jag firar allt.
Det är typ mitt nya motto.

11 kommentarer:

lilla S sa...

Blir en spännande bokmässa i höst med andra ord? Och fira är skitbra, du verkar allmänt rätt duktig på att hjälpa upp andra, med länkar och tips och grejer.
Jag har förresten börjat med 25 days 25 books och skrev om en gammal engelsk barnbok, läs gärna!

Sandra sa...

Jag vill också fira allt, hurra!

cyndi sa...

Klart vi ska fira!
Med tistlar och tårta.
Och eh...ostmacka :-)

Hurra för alla som skriver!
Och alla som läser :-)

suziluz sa...

Ja alltså, stora deppen över att det inte var den här torsdagen du var i stan, för imorgon har jag ju min releasefest och då hade jag baske mig bakat en egen tårta bara till dig om du varit här. Men du är med i tanken, och tacksamheten, helt klart.

Stor kram!

Christin sa...

Min releasefest kommer förmodligen bli 20 april. Jag får väl skåla med dig via bloggen! :) ursöt tårta förresten. Du hittar alltid så nedrans fina bilder! Eller har du gjort den själv?
Det var förresten tack vare inspiration (ännu mer) från dig/din blogg som jag förstod hur min bröllopsklänning ska se ut. Och nu gifter vi oss i september :) mycket i år...

Ingerun sa...

Är det en riktig tårta?

Nina sa...

Hej på dig och lycka till med ditt skrivande! Du har nog rätt när du skriver om "att hjälpa och lyfta varandra". Det gäller inte bara författare utan allmänt oss människor. Hur svårt kan det va va? Men Helvete - nja, tror vi hoppar över det ;O) ... Fira är i alla fall bra - man blir glad av det och det är också bra!

Jag skall leta fram dina böcker, när jag nu för stunden råkar att bo i Bohuslän också. Jag och min väninna har faktiskt börjat skriva om böcker vi läser och jag tog en tur till bibban i Stenungsund. Där mötte jag en engagerad dame som var mycket uptatt att vi skall lyfta fram mera ungdomsböcker - dessa okända - som går lika bra hem för vuxna som ungdomar. Dvs. det är därför jag surrar runt i nätet just nu och letar efter inspiration!

Fortsätt att fira du - och ge inte upp! Dagens motto!

Nina

Amanda sa...

Tack tack!
Ja jag tror tårtan är på riktigt!

Nina sa...

Hej igen Amanda ... jag har tuggat på dina ord under natten. Det var så bra sagt ... detta med "helvete" ;O) Nu undrar jag om vi får skriva om dig i vår blogg? Det är ju så sant - vi behöver lyfta varandra! Hittar man en sådan bra blogg som du har, samt en cool kvinna med tankar, så skall man inte lämna ämnet där.

Vad säger du? Det skulle vara riktigt roligt ... att vända trenderna en smula ...

Amanda sa...

Klart ni får!
/Hedrad

Pernilla Alm sa...

Japp - en sådan plats borde verkligen finnas! Kram!