tisdag 24 april 2012

167 arbetsdagar på mig

att skriva klart nästa romaaan (råmanus). I runda slängar.
Bra att veta. Jag hade nog tänkt att det var lite mer men okej.

Ge och ta lite vab (som idag, häpp, bu: "Kom å hämta din unge hon har spytt och ta inte hit na på 48 timmar"), bokmässa, och ev lite andra proschäkkt.

Deadline är alltså julafton.
Shit.

Det blir till att skriva ... typ ... 389 ord om dagen fram tills dess alltså. Låter lätt. Men verkligheten ser ju aldrig ut så. Man kör fast. Man får ångest. Man hatar skiten, älskar skiten, tänker inte på annat fast man kanske inte öppnar moderskeppet på en månad. Cue obeskrivligt självförakt. Hela grejen verkar vara galenskap light, som en klok person sa.

När jag tänker på det är det faktiskt lite väl mycket med 167 skrivardagar. I alla fall för mig. I alla fall om en hel del av tankearbetet redan är gjort.

Tänker också på vad jag just sa till en annan skrivarskalle: "Kom ihåg, det är inget sprinterlopp, det är ett maraton."

Eller var det där nåt som nån annan sa om hur man bör lägga upp sitt alko-intag under bokmässan?
Je nes sais pas.

6 kommentarer:

Författarvisionären Ebba sa...

Inga fritidsproblem alltså :))

Det går nog bra ska du se - när målet väl är nått.

Lycka till!
//Ebba

Maria Turtschaninoff sa...

"Cue obeskrivligt självförakt."

Ja just det. Well put, tyvärr... Börjar känna den fasen komma krypande just nu. Lite väl tidigt, 14 000 ord in i manuset :-(

Amanda sa...

Tack Ebba! Fast fritid är fritid, skriver gör jag ju på arbetstid.

Ja du Maria. Vad ska jag säga. Är bara i synopsis-stadiet och typ redan där.

Calle sa...

Hej,

apropå dina berömda marginalindrag, har du testat något av de "författarprojektprogram" som finns, ex. vis Scrivner?

Amanda sa...

Hej Calle,

Nej det har jag inte, mina inställningar "härmar" bara mina satta manus så gott jag kan.

Lovable sa...

Hatten av för att du ror i land så mycket samtidigt! Kram!