torsdag 26 april 2012

Dagens ytligt: Har funnit en helig graal, of a kind.

Det var sant som de sa.
Det här är den bästa brun-utan-sol jag testat (och jag har testat mycket gunk, oj oj).

Drar mig inte ens för att ha den i fejset.
En vecka senare kan jag rapportera: Ingen b.u.s.-acne!

Lukten helt OK.
Snabb verkan (2 - 3 timmar).
Sitter förbluffande länge.
Minimal fällning.
Och som vanligt gäller: Smörj på generöst och jämt så blir det inte så flammigt.

Brasklapp: Är du van vid låg procent verksam produkt 'utspädd' i lotion, typ Dove, kommer du att bli smått chockad över den djupa tonen. Ta en varm dusch så mattas det av helt perfekt.

8 kommentarer:

cyndi sa...

Men Amanda, vad du HITTAR saker hela tiden. Brallor å krämer å örtgodis. Du sitter väl inte och slösurfar ;-)


PS. Den där krämen.
Mina ben.
Vill ha.

Malin sa...

En helt annan grej: nu har jag harvat igenom alla blogginlägg från det senaste halvåret i jakt på en grej jag har för mig att jag har läst här... men jag hittar den inte. Det var en definition på hur man blir utgiven, något med talang + hårt jobb = säker utgivning, ungefär. Kommer du ihåg om och när du bloggade om det? Jag tyckte det var bra och vill skriva ner det nånstans men nu hittar jag det inte. Tack på förhand.

Amanda sa...

haha
man hinner mer än man tror om man bara fokyserar på det viktiga/roliga, Cyndi
; )

Malin, detta inlägget, längst ner:
http://www.janmarini.com/us/viewPrd.asp?idproduct=55&idcategory=16

Malin sa...

Amanda: tror du satte upp fel länk :) Jag kom till brun-utan-sol-krämen, inte för att jag inte vill ha den, men...

Amanda sa...

sorry
så ovan vid denna laptop, blir många fel

här:
http://allaharenbok.blogspot.co.uk/2012/03/om-elizabeth-georges-bok-write-away.html

cyndi sa...

Alltså.
OM jag nu skulle hitta denna kräm till mina ytliga ben.
Kom igen med en utförlig instruktion.
Varm dusch. Typ direkt efteråt då eller?
Har aldrig provat brunutansol förr.
Helt okunnig liksom.
Men jag blir ju mer och mer fåfäng och ytlig så...

Visst ja.
Mina jeans hette Anna Montana (köpta i amerikalandet tror jag), är liiite stretchiga och har glitter på bakfickorna. Bara lite. Så där så att det glimmar till OM nu nån skulle titta ;-)
Där blev det fullträff på just benen. Storl. 38 till inte så långa mej (164 cm).

Å visst hinner vi med.
Både Jobb och Liv och Yta :-)

Have a Skön helg!

Amanda sa...

C, jag brukar vänta minst 12 timmar med att duscha.

Om jag aldrig testat innan skulle jag börja med en "utspädd", billig BUS-produkt som nästan är som en vanlig hudlotion, då blir det inte så dramatiskt resutlat utan det byggs upp över två-tre användningar. Det blir som en del av rutinen, smörj efter duschen bara. Denna är bra på armar & ben & urringning, men jag undviker ansiktet (får finnar). Se till att den går in lite i huden innan du klär på dig bara, perfekt om du kan sitta i lös morgonrock kanske en halvtimma efter:
http://se.dove.com/produkter/produktserier/summer-glow.html

När du är redo för dyrare märke/högre koncentration är den jag rekommenderade helt outstanding och sitter skitbra, samt funkar i fejset. Nedan finns en guide, men jag skippar steg 1 & 2. Var inte rädd för BUS och snåla inte när du smörjer är tumregeln, man lär sig av misstagen: Vad gör det om man får lite mörka häl-fläckar i början.
http://www.veckorevyn.com/Smink/Guide-Sa-lyckas-du-med-brun-utan-sol--23613

Malin sa...

Tack tack tack!