tisdag 17 april 2012

Innan och efter sminket.



Eller Inte utan mina ögon som man säger.

Nu: Bokmässa i London. Trött som ett litet as, men det ska bli så kul att träffa medarbetare från förlagen.
Annars är Londonmässan inte mycket att ha för författare eller allmänhet, det är en ren branschmässa. Agenturerna är där för att sälja rättigheter och förläggarna är där för att köpa.
Tänk när jag var där en annan gång och beskådade dessa stackars galna outgivna gubbar med fluga och hög ansiktsfärg som tror att de kan flaxa in i montrarna med tallig pappersbunt och visitkort som var gratis och bara Hej, vill ni ge ut min bok?!
Alltid gubbar.
Alltid mer självförtroende än vett.
Ja du kan ju typen.

Jaha, där kom regnet.
Piss.
Gudarna straffar mig för att jag kränker gubbstackare med skriiivardrömmar.
Var la jag nu min plast-schalett?

P.S: Älskar minidiskussionen och de nya frågorna under inlägget "Årets första leverans". Och peppen! Stort tack.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Fina ögon :)
Jag har precis läst ut Tistelblomman och tyckte mycket om den.

Hanna Lans sa...

Vad modig du är! Jag klarar bara av att publicera bilder av mig tagna på avstånd om jag är utan smink ... Sorgligt egentligen.