onsdag 25 april 2012

Jeanshjälp!?

Har hittat världens snyggaste modell (på mig). Gud. Blev typ ... tänd.

Finns dessutom i 30 benlängd (ja jag är kort).

Ett MAJOR problem dock: Medium rise innebar att de slutade på halva stjärtskåran. På mig.
Ska det vara så?! Nej.

VAD har ni för favvojeans som funkar?
Är helt lost här men känner ändå att det finns en jeanstjej inom mig som vill ut då och då. Och hon är lite less på bootcut (=mina gamla Gap-favvos; modellen Long & Lean).

Jag har lår som går ihop + generös röv. Alla bra författare har bra sittfläsk va. ; )

Tack på förhand.

9 kommentarer:

cyndi sa...

He, he...

Ska kolla vad mina heter.

Typ oskönt att sitta och jobba i jeans.

Men ibland sitter vi ju inte :-)

Hanna Lans sa...

Numera klarar jag endast jeans med stretch. Sorgligt.

suziluz sa...

Jag är fåfäng OCH bekväm. Skitjobbig kombo, tills jag hittade de här:
http://www.esprit.eu/en/women/all_brands/CLOTHES/jeans/capris_7_8/042CC1B014_947

Typ bor i dem nu.

lilla S sa...

Jag har endast min lillebrors avlagda cubus-jeans så jag kan nog inte hjälpa till ^^

Simona sa...

Sandra Gustafsson är jeans-expert om jag inte minns fel.

"Lår som går ihop + generös röv" nu blir JAG tänd.

:)

Lovable sa...

Min syster kommenterade generöst mina och sina egna ben med sammanfattningen att de inte är just ben, utan stockar. I vilket fall passar stockarna utmärkt i H&Ms bootcut-jeans, de är förlåtande med normalhög midja och skitsnygga med boots. Tror modellen heter Loyal. Bra pris är det också! 525 Levis är en stretchig, liknande modell. Lycka till! Kram!

Amanda sa...

Tusen tack!
Nu har jag klickat hem ett par på prov:
Levi's Bold Curve - Straight.

Maggan sa...

Åh nej darling, jag föll för reklamen och den asläckra profilen och köpte ett par i exakt den modellen (GAP) när jag var i Lööndöön för evigheter sen. Fast mina var randiga = svåremotståndliga även för en icke-jeansperson som jag. Halva arslet hänger ut och de har degraderats till städa hemma-brallor (har provat att visa mig bland folk i dem, men blir så generad att jag typ kammar fram håret och inte svarar på tilltal).

Så jag säger GÖR DET INTE, vis av erfarenheten.

Amanda sa...

I know. Har ju provat dom i affär.
Benen är dock ett mirakel av tillskärning, herreGUD.