måndag 23 april 2012

Lite mer om nyutgåvan av Styggelsen.


Tack för glada tillrop och visat intresse, Akademibokhandeln* och andra!

Johan på mitt första förlag h:ström text & kultur låter hälsa att förstaupplagan av min debut precis sålt slut, och att man tänker göra en andra, med lite annat omslag (detta ovan är inte 100% spikat, men hamnar nog mycket nära).

Utgivningsdatum är 2012-09-15.

Jag kan inte låta bli att tycka att det känns lite mäktigt. Dels att sälja slut (även om nu inte upplagan var så stor, det är den aldrig för en debutant på litet förlag, tusen eller ett par tusen böcker kanske), och dels att det fyra år efter utgivningen finns ett sug. Det är inte alla böcker som får en andra upplaga, ens om de säljer slut.

*Av första upplagan köpte Akademibokhandeln som kedja in totalt tre (3) ex första vändan. Det ansågs värt att fira för det var bara jag och en annan författare från samma förlag som köptes in över huvud taget det året. Jag grubblade mycket på hur man tänkte dela upp dessa tre ex över de 80 butikerna, och fantiserade om vilka maffiga skyltningar det skulle bli. ; ) 

P.S: Jag hatar detta nya Blogger av hela mitt hjärta. Hur skriver man inlägg på det gamla sättet igen?!

14 kommentarer:

Christin sa...

Snyyyyyggt! Här har du en köpare!

Monica O Kolkman sa...

Vad kul!

Ps. Jag ser över allt att alla "hatar" blogger just nu. Vad har hänt? Mitt blogger ser ut som vanligt. Det var länge sedan jag gick över till nya versionen, kanske har ni andra "tvingats" ta det nu?

Man lär sig, det är inte så krångligt. Jag kommer inte ens ihåg hur det gamla såg ut.

Kära Syster sa...

Here you. Får inte till bilder på samma sätt som tidigare i nya blogger. Värdo!

/Anna

Anonym sa...

Gillar inte heller det nya. Här finns info om hur man gör.
/J

http://fixa-din.blogspot.se/2012/02/tillbaka-till-gamla-granssnittet-del-2.html

Tid att skriva sa...

Spännande! Det farliga med att böcker kommer ut i nya utgåvor med nya omslag är att man ofta vill ha båda. :-)(Erkänner, har mer än en titel i bokhyllan i två upplagor *rodnar*). Grattis!

Åsa Hellberg sa...

Gå till instrumentpanelen. Långt upp på höger sida har du ett "kvarhjul". Klicka på det. Återställ.

Amanda sa...

Tack!!
Gjorde som J föreslog, åh lättnaden.
/Inte teknikfientlig, hatar bara förändningar till det sämre

ARILD sa...

Men kul!
Så snyggt omslag också.

30-nånting sa...

Grattis Amanda! Så kul!

Emma sa...

Nämen va snygg!! Och tack för den härliga anekdoten från Akademibokhandeln! Bli mycket nyfiken på fördelningen :)
Men nu går vi här i butikerna och bara längtar efter en nyutgåva ska du veta!

Ses snart i Oxford. Fick programmet där ditt fina namn stod i fetstil!

Anneli sa...

Grattis! Superkul och välförtjänt!
Jag håller med om blogger, man blir ju smått galen.

lilla S sa...

Grattis! Nu måste jag läsa den snart, tror inte den finns på biblioteket här.

Johanna sa...

Vad coolt med nytryck! Det ÄR ju ovanligt efter så lång tid.

MiaMaria sa...

Så kul med nyutgåva, den kommer jag att köpa :) Fick nyss äntligen tag i Styggelsen på biblioteket efter att ha stått i kö ganska länge som nr 4 från början.