torsdagen den 26:e april 2012

Posy & Pernilla.

På förlagsfest:
Han: "Men heeej ... skriver du också böcker?"
Hon: "Nej, jag är här och serverar."
Han: "Synd ... det borde du!"

Åh Posy. Lyllos ni som får träffa henne i Stockholm idag. Vi andra får nöja oss med hennes grafiska romaner ('Gemma Bovery' är min favvo, en samtida pastisch på Madame Bovary) eller serieböckerna (Literary Life, ovan är ett måste för alla som är i, eller vill in i bokbranschen* - serieboken är cynisk, befriande, insiktsfull and I BLOODY LOVE IT).

Och Pernilla. Åh Pernilla. Glädjen i dessa bilder - jag blir fan rörd.
Aldrig förr har väl så många följt en individs resa mot antagning. Hejat på dig i medvind och motvind. Sett dig kämpa.
Ikväll går du i mål, ikväll är din relesefest, och jag är där i tanken.
Grattis, från hjärtat.

*"Jag hatar bokbranschen.
Men jag hatar alla andra branscher ännu mer."
- Anonym författarkollega nu i veckan.

P.S:
21: 25: Fick just ett tweet från Skugge & Co: "Du kommer att få en signerad bok av Posy."
W O W.

2 kommentarer:

Simona sa...

FRÅN MIG!! Får du den signerade. MEN FATTA, JAG GLÖMDE DEN PÅ FESTEN!!!! MEN DEN FINNS, MÅSTE BARA FÅ DEN TILLBAKA: HON TECKNADE I DEN OXÅ. JAG har haft kuuuul. PUSSpusspuss.

Det var alltså jag som fixade ETT SIGNERAT EX åt dig och berättade för Posy om dig. JAgjagjag.

Men sen glömde jag den på Pernillis release för JAG DRACK SÅ MYCKET BUBBEL.

JAg är verkligen jättenykter.
Gonatt,

Amanda sa...

Hahaha
Aj lav you
AJ LAV YOU!