lördag 28 april 2012

The thinking woman's crumpet*.


Har återupptäckt crumpets till frukost efter att ongarna smakat på förskolan (och älskade).

De är ett mellanting mellan amerikansk pannkaka och seg fralla kan man säga. Vi köper dem färdiga i bröddisken och rostar hårt, tills det nästan luktar bränt. Jag måste ha lite krisp till den där svampigheten.

Massa smör som rinner ner i hålen, och i mitt fall gärna ost.
Åt en klockan 7 och är fortfarande proppmätt.

*Crumpet kan också vara synonym för sexig person, typ pudding alltså.
Termen 'the thinking woman's crumpet' (ie "Den där, han är allt en riktig thinking woman's crumpet!") används rätt ofta här om nån typ professor eller nyhetsuppläsare eller seriööös mediagöbbe med lite ... öhum, leg spreader-vibbar.
Ja. Claes Borgström helt enkelt.
Som de skulle sagt på Kvinnopartaj.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Haha, Claes Borgström! Mkt bra exempel. Jag är kär i CB sen evigheter. Givetvis. Gillar ju att vara en thinking woman.

Amanda sa...

Jomen, du är väl själv lite 'thinking man's crumpet'?
Ie takes one to know one.

Johanna sa...

Really?! Det har jag inte tänkt på förut, men gud vad jag ska tänka på det nu! En bra dag med bra hår och bra belysning, etc etc. Blir mkt glad för den komplimangen!