lördag 28 april 2012

Vad vi gjort sedan 06:45.


Sedan kladdade han ner hela innersidan av altandörren med ett flottigt litet pekfinger.
Jag: Vad gör du?
Han: Writing a book!
Jag: Vad heter den?
Han (dramatiskt): Bad Boss.
Jag: Vad handlar den om?
Han: A bad boss. Sometimes ... she pushes boys!
Jag: Lite som i Matilda?
Han (med hur fan kunde du veta det-minen): Yes! And sometimes (viskar) ... she eats the boys.

P.S: Jag kommer få besked om antagning/refusering efter 1:a maj. De var överhopade med jobb och har lagt ut texten på lektör.
*Försöker andas uuuut*

3 kommentarer:

Michaela sa...

För ett ganska bra tag sedan publicerade du en underbar bild på inbyggda sängar (tror de gick i grönt), men hur jag än letar hittar jag inte bilden nu. (Tror inlägget handlade om att Felix och Greta eventuellt skulle få dela rum.) (Hm, tror de var inbyggda, men kanske bara placerade så att de delade av rummet väldigt snyggt?) Vet du vilket inlägg jag pratar om? Måste se bilden igen! (Och vad googlade du på för att få upp den - om du nu kommer ihåg det ett halvår efteråt... -, vill gärna kolla upp firman som tillverkat den lite närmare/inredningsreportaget det kom ifrån.)

Michaela sa...

...och naturligtvis hittade jag inlägget med bilden så fort jag skrivit kommentaren!
http://allaharenbok.blogspot.se/2012/01/samsovande-syskon-tips.html
(Tar dock gärna fortfarande gärna emot information om hur du hittade bilden, om du kommer ihåg. :)

Amanda sa...

gud minns inte ... tror jag googlade 'green nursery' eller 'green room bunk bed'

Bilden var i a f från nån såndär tidnings-hemsida, typ Country Living, USA-versionen om jag ej minns fel, lycka till!