tisdag 15 maj 2012

Bok-pralin av Thulin.


Dagens guldkant kom brevbäraren med.
Är himla förtjust i Camilla Thulins kärleksfullt uppläxande tilltal.

Härliga bilder och bra info. Detta är en perfekt presentbok till glamourkvinnor, jag hade i alla fall blivit överlycklig.

Det är bara det där med att Camilla tycker att alla tanter borde ha långt hår som jag har en beef med. Alla har liksom inte den hårkvaliteten va. Och vi svenne-damer har dessutom ofta så gulliga runda ansikten så jag tycker inte alls att vi ser ut som 'gubbar' i kort hår, som hon säger.

8 kommentarer:

Christin sa...

Kort hår på kvinnor är ju chic! :O det där förstår jag inte.

Annars verkar den här boken vara riktigt intressant. Och något jag nog behöver ...

Anonym sa...

Så lustigt jag har precis beställt denna från Adlibris! Kände att jag behövde lite nytänk! /Anne

Amanda sa...

Exakt, kort hår är ju SÅ fint!

Jag behöver också lite nytänk, så ja, helt perfekt. Och så är hon ju bara så BRA.

lilla S sa...

Åh, stilböcker är så härliga!

Amanda sa...

Har inte så bra koll på stilböcker i allmänhet men denna är jättefin, massa bra text och inte så mycket glassande, informativt om sminkningar, underkläder, skisser av Camilla, tips om skovård - matnyttig OCH glammig.

Maggan sa...

Den är verkligen ett måste för oss stilmedvetna damer. Köpte den i våras, har redan hunnit läsa den två ggr och låna ut den. Schweinbra. Lade dessutom tassarna på en riktig Camilla Thulin-klänning i samma veva, haarrrrre vilket bra köp. Om du inte har en, så kosta på dig.

Amanda sa...

Meh vad är en riktig Camilla Thulin-klänning? Alltså en som hon designat/sytt? Var hittade du den? Eller har hon en egen klädkollektion som jag helt har missat?!

Anonym sa...

En riktig Camilla Thylin-klänning - jag hoppas du hittat en nu - om inte gå in på hennes hemsida - underbara bilder och även hänvisning till återförsäljare. Kolla särskilt in Zafi - har webshop med många hennes klänningar. Kostar en del men väl värt det - sitter fantastikt - även utan korsett!