tisdag 15 maj 2012

En 12-åring, en bok och en cocosboll.

Bilden har jag lånat av Simona.

Nu blev det väldigt verkligt, det här.
Härligt-och-rysligt-verkligt.
Shit-vilket-ansvar-verkligt.

Att se 12-åringen som sitter där och läser ett förhands-ex vid köksbordet.
Att föreställa sig föräldrar som just nu ligger och har högläsning med sina nästan-teens ur den här.
Herre. Gud.

P.S: Barnens Bokklubb har bestämt sig för att bredda ålderskategorin på boken: Från 11 år och hela vägen upp till Tonår/Ung Vuxen. Kul! De har ju läst och bedömt och har total koll på sånt.

Fast jag säger som jag sa i en intervju idag: Jag satte mig inte ner och tänkte: "Nu ska jag skriva en bok specifikt riktad till 12-åringar."
Jag tänkte liksom mer: "Nu ska jag skriva en ... bok."

6 kommentarer:

Tante Jul sa...

Nå skal jeg skrive en...bok. Så godt tenkt!

Amanda sa...

Hehe, tack, ja!

Christin sa...

... och jag tänker trava ner till lokala bokhandeln och se vad de fått in, och har de inte fått in Mossan än tänker jag bli heligt förbannad. "Va?? VEM är inköpsansvarig här?"

Amanda sa...

Tack Christin! På'rom bara.

Fast det kan visst vara lite lurigt det där med 'släppdatum' - kan tydligen betyda att den finns i centrallagret men inte i detaljhandeln! Om jag fattat Pernilla Alm (Alltid du) rätt. Hur var det för din bok?

Christin sa...

Den fanns både på bokus, adlibris och i den fysiska handeln, det vill säga, hos de boklådor som var på hugget, bland annat i Laholm :) släppdatumet var liksom den dag då den släpptes till handeln, men den hade funnits på lager några dagar längre än så, hela tiden redo!

Amanda sa...

I see ...