tisdag 8 maj 2012

Första recensionen ...


Från självaste Bibliotekstjänst; BTJ.
Det väger tungt.
Den här recensenten har järnkoll det vet jag, så då lystrar man.
(Och darrar lite.)

Okej ... recensionen i sin helhet är som ett kort referat av precis hela handlingen, så jag visar bara själva slutklämmen här, och säger: Phu. LYCKA.

"En fantasifull och spännande legend med en rad varelser hämtade ur den nordiska sägenfloran, sammanvävd med spirande tonårskärlek och svensk sommarskogsmystik."
Magnus Öhrn.


Och så ett förtydligande: Bokens ålderskategorisering är 'tonår'. Jag skulle nog säga att även en mogen 11-åring klarar den. Huvudpersonen är runt 14 år.


5 kommentarer:

cyndi sa...

Då får den följa med!
Två tonåringar i en gammal fyr.
Midsommarnatt.
Dom kommer att slåss om boken.
Tur att jag har en annan bok att läsa.

Grattis till fin recension :-)

Amanda sa...

Tusen tack, känner mig hedrad som får 'följa med' på er resa C.

Magnus sa...

Perfekt till systerdottern som fyller 14 i slutet av sommarn, då!
Beställd! (väldigt snart iaf..)

Amanda sa...

Alltså Magnus, när du skrev så ryste jag. Tanken på att Riktiga Unga (!) Läsare snart kommer att läsa't - det är STORT.
För mig.

Colombialiv sa...

Grattis till recensionen!