onsdag 2 maj 2012

Good morning


mina rufstroll.

Idag måste jag skärpa till mig lite på alla möjliga sätt känner jag. Hitta fotfästet igen nu när jag jobbar mer.

Men en sak ska jag säga och det är: OJ vad lilla G och jag trivs bättre med varandra nu när vi får se lite annat.
Längta en aning.

I övrigt håller vi på att få en blöjfri pöjk här, och det var väl på tiden säger vissa, men hey, det är ju individuellt. Han tar fortfarande också gärna en nappflaska och det är inget vi tänker kriga över. Har å andra sidan aldrig gillat napp. (Jag använde napp till och från tills jag var 8 år och det var sjukt gott.)

Ja, och på förskolan säger de att han älskar frukt, äter även upp skal som andra ratat, och kärnhus.
Gillar han frukt här hemma?
Nope.

Sedan har de morgonsamling numera i 'största gruppen'. Alla sjunger en gullig sång typ "Vi tar varandras händer", berättar ifall nån inte är där & varför (ie sjuk, semester), vad dagens väder är och vilka aktiviteter man har på schemat. Samt vilken veckodag det är. Här får de räcka up handen om de vet svaret och Felix vet alltid; ba' 'Me, me mee!'. Detta har vi och personalen grubblat så på, för ingen har någonsin pluggat detta med honom. Jag och E var helt chockade över att han ens kände till konceptet veckodagar ärligt talat.
Tills vi kom på det uppenbara svaret: Han läser dagen på frökens stora almanacka som hon håller upp. Eftersom hon ofta pekar lite vagt mot "den här dagen är det idag". Sedan memorerar han var på almanackan de befinner sig den veckan.

Lovely little weirdo.

7 kommentarer:

Maria Turtschaninoff sa...

Underbart!

Jag drömde annars om dig i natt... Vi möttes i Gbg och pratade om att när det är bokmässa skall vi hinna prata, och så lockade jag med dig på lunch fast du egentligen inte hann (du var jättestressad!)och så visade det sig att det var en buffé - en efterrättsbuffé! Bara glass, godis, kakor och sötsaker...

Amanda sa...

hahaha
sanndröm?
Fast jag hade tagit a savoury buffet om jag fått välja ; )

(men ... jag framstår väl aldrig som stressad?!)

Maria Turtschaninoff sa...

Nej då :-P
Jag drömmer ofta om sötsaker. Sweet tooth i kvadrat, liksom.

Amanda sa...

That's why you are so brainy my dear.

Karin sa...

Min bror lånade samma bok gång på gång på biblioteket och mamma läste den högt för honom. Mamma funderade på varför han tyckte så mycket om just den boken - tills hon insåg att han memorerade den för att sen kunna låtsas att han kunde läsa... ;)

Amanda sa...

haha
SLUGT

lilla S sa...

Vadfan, kan han läsa? Lovande!