torsdag 24 maj 2012

Jag är ingen tävlingsmänniska, men-e ...


... nu fick jag en liten chock.

Jag väntar under mossan ligger på plats 53 av Adlibris topplista för mest sålda böcker.

Inget av mina tidigare verk har kvalat in där.

Det är stort, för på den där listan ligger alla och tampas, huller om buller. Deckare, Zlatan, LCHF-böcker, kokböcker, kändis-LCHF-och-kokböcker, personliga varumärken som det investerats många, många tusen i.

Ja, och så en handfull ungdomsböcker då.
Även min.
Shit-shit-shit!

"Min önskan är att varenda barn ska få den här boken i skolavslutningspresent," sa förlagets litterära chef i våras.
Jag kan inte beskriva hur det känns att ha sådan backning.

Det är sånt här som gör att man orkar hålla på.

28 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Hurra och grattis!

Amanda sa...

Tack snälla!

Simona sa...

Hurra! Hurra!

Amanda sa...

Yes!
Take that suckers!

(tänkte jag inte)

Janina sa...

Grattis - stort!

Colombialiv sa...

Hurra för dig!

Tante Jul sa...

Jamen det er jo fordi at du fortjener det!

Anonym sa...

Jätteroligt!
Många kramar!

/Jess

Madeleine sa...

Grattis!!!

Sandra sa...

Grattis!

Anonym sa...

GRATTIS!!!

Jag rekommenderar boken till ALLA vare sig de har barn eller inte!!!
Den är sååå bra! (Och har fint omslag). Perfekt present!!!

xo Belinda

Amanda sa...

Kan ju säga så här:
Hade ju inte hänt utan bloggy-gemenskapen här va. Det outtalade nääätverket.
TACK!

FRIDA sa...

Wow! Supergrattis :D. Kände visserligen det på mig (just plats 53 också), den ser så otroligt fin ut.


Kram Frida

Andra intryck sa...

Wow! Grattis!!

Jenny sa...

Jättestort grattis. Vad kul!

Lo sa...

Den ligger och väntar på mig i bokhandeln (världens bästa bjäre bokhandel i båstad) i detta nu. var där på bokklubbsträff häromdan och stimmade upp fina ägarinnan eftersom hon inte hittade något av de två exemplar de enligt datorn hade inne. Spooky grejor brukar väl hända när du är inblandad, så jag blev inte så förvånad... Nu är den i alla fall återfunnen och ska nog bli skolavslutningspresent åt min stora!

Marie sa...

Så fantastiskt roligt! Grattis! Måste beställa nu.

Anneli sa...

Underbart! Grattis!
Mitt (och barnens) ex är på väg till mig just nu.

Amanda sa...

Tack!
Overkligt.

Nina sa...

Krattis!
Det är du SÅ värd.
Och vet du vad det bästa är... Den kan klättar högre...

Amanda sa...

Tveksamt, men tack Nina!
Vore småkul att veta hur många sålda som krävs för att man ska gå upp ett hack ...

ARILD sa...

Jag hjälper upp statistiken och har nu beställt boken! Min läsklubb kommer att välja tema ungdomsböcker, det har jag bestämt : )

Amanda sa...

Tack!
Plats 58 nu. Ligger efter en jefla massa tårtböcker, men före en jefla massa LCHF-böcker. Så det må väl va hänt då. ; )

carolastromstedt sa...

Jag var och köpte boken i bokhandeln idag. Jag fick hjälp av personal att hitta den. Hon utropade förtjust "Oh så vacker den är!". "Hennes andra böcker är också lika vackra", svarade jag då. Så läste hon på baksidan, "Är det här i stil med Maria Gripe?" frågade hon. Eftersom jag inte hade läst boken kunde jag ju inte svara med ett ja, men jag tyckte att det var en väldigt fin liknelse att bli jämförd med Maria Gripe :). Jag kan slå vad om att hon kommer att läsa den också. Hennes ögon kunde inte släppa boken.
Grattis till dina framgångar! Det är inte bara Adlibris som räknas :).

Amanda sa...

Åh vad bra att du utbildar personalen i bokhandeln Carola, tack! ;-)
Maria Gripe är nog mycket sagt, men visst, hon är en inspiration!

lilla S sa...

Funkar den till en 15-åring tro? Han är det enda barn jag känner och jag vill läsa den själv med ;)

Amanda sa...

Det tror jag nog! Finns en 16-årig kille i boken.

Sara BE sa...

Yay! Hurra! Wohoo!