tisdag 8 maj 2012

Jag är inte rojalist



men jag blir helt betuttad i dessa kungliga hattgodisar som man kan köpa på The Berkley Hotel som en hyllning till drottning Bettans 60-årsjubileum på tronen.

I övrigt ser sig prinsessan Bea just nu om för att hitta ett jobb inom bankvärlden, eftersom drottning Bettan inte tycker att det är rimligt att apanaget eller privata förmögenheten ska försörja vuxna minor royals. Skickar kanske lite dåliga signaler också, sådant.

Sin galna bröllopshatt sålde Bea till högstbjudande på ebay. Det blev 894 000 kr (!) till välgörande ändamål.

Ja, jag tycker att det är rätt skön spunk i det brittiska kungahuset om man jämför med ... öhum ... vissa andra.

5 kommentarer:

Malin sa...

Oj du milde tid! Vilken hatt! Jag kan inte se mig mätt på den. Den ser ut som något från... framtiden. Som något en rymdvarelse kunde ha på sig när det blir fest. Eventuellt kunde eh.. ornamentet..funka som mål i en match scifi-fotboll.

Boktjuven Ingerun sa...

Tänk att ha den på huvudet, när man söker jobb på banken.

Boktjuven Ingerun sa...

glömde skriva att jag håller med om bakverken. Urtjusiga.

Amanda sa...

Den är humor! Klart man måste showa till det lite där man kan (ie på hövvet) på ett förmiddagsbröllop där klädkoden är dötrist kappklänning.

Maggan sa...

Spunk, yes. Och lite punk också. Mitt favorithov, that one.