fredag 4 maj 2012

Missa inte intervjun med förläggaren Ada

på Christin Ljungqvists pigga förlag Gilla Böcker HÄR.

Jag har sagt det förut:
Man kan älska läsning och böcker utan att nödvändigtvis välja att försöka skriva dem själv.
Det finns många andra härliga yrken som också involverar skrivande, läsning och böcker.
På förlag kan det hända att de går kurser i copywriting och dramaturgi till exempel.

Och jag tycker ju att det verkar rätt ljuvligt att jobba på förlag. Hela projektledargrejen. De verkar alltid så glada i sina yrkesroller.
Eller så kanske de bara flinar upp sig lite extra och bullar upp finfikat när författarna kommer på besök. ; )

3 kommentarer:

Gabby sa...

Tack för att du skriver och delar med dig av så mycket! Själv är jag en person som dras med skrivandet som en drog nästan, haha, kan knappt se en tom sida utan att vilja fylla den med bokstäver! Då blir det extra roligt med en författare som man gillar som kommer med tips som jag själv kan införliva i mitt skrivande.
Sen att dina inlägg faktiskt är riktigt underhållande gör ju bara det hela bättre!
Det var allt! Tack för inspirationen och hoppas att du får en fin helg!

Amanda sa...

Tack Gabby blir jätteglad!

Elin sa...

Vad kul att du uppskattade vår intervju! Håller med, att arbeta på förlag har alltid varit en dröm för mig. Har besökt många förlag och praktiserat, alltid en sådan härlig, inspirerande och kreativ stämning!