fredag 4 maj 2012

OMG!



Jag väntar under mossan har tydligen just kommit från tryckeriet.

Iiii, jag tror jag får dåndimpen.
12 dagar till boksläppet, man kan bevaka här.
Och 26 dagar till r-r-recensionsdagen, men skit i det nu.

Ja, jag älskar den här lille jäveln själv.
Oblygt och glädjefyllt, utan förbehåll, på ett sätt jag inte varit med om med någon av mina andra böcker.

Kanske för att man blivit lite äldre och klokare och fattat att livet är nu, det är ingen generalrepetion, och jag vågar bannemej känna glädje (stolthet?) över ett alster.
Kanske för att det är så kul med en ny genre och chansen att nå en ny läspublik.
Kanske för att Mossan redan fått positiv uppmärksamhet.

Eller så kanske det är för att jag knappt kommer ihåg när jag skrev den, hur det gick till egentligen. För att vi levde i ett sådant intensivt brus då.

Det känns nästan som om den inte är min, låter det knäppt?
Älskade, förtrollade, vackra lilla bok, var kom du ifrån egentligen?

12 kommentarer:

Skrivarstudio ordOide' sa...

I mina öron låter det helt underbart! Jag är redan störtförälskad i framsidan! Lycka till!

Amanda sa...

Tusen tack! Texten är visst i silver, inte svart. Mmm... vill klämma!

Amanda sa...

(Titeln på framsidan är tydligen silver alltså, inte texten inuti... fast det kanske hade varit nåt!)

Johannes sa...

Roligt! Jag läste en gammal novell du skrivit om en myling (krafsar?) till frukost i morse med god behållning. Tack för det!

cyndi sa...

Det låter knäppt!
Helknäppt och Underbart :-)

Måste jag släpa med mej TVÅ böcker till Moss- & Tistellandet nu?

Mvh
Tant med liten resväska

Erica sa...

Jag ser verkligen fram emot att läsa den! :)

Amanda sa...

Tack tack!
Johannes, vad kul! Japp, den lille novellen är på liknande tema och blev något av ett startskott för bokprocessen. Men samtidigt helt annorlunda...

Tante Jul sa...

Ååå, spennende! Og den ser virkelig fin ut :)

Christin sa...

Jag skrev också Kaninhjärta i ett brus ...

:)

Detta blir något bra. Det känner jag ut i småtårna.

30-nånting sa...

Wow vad spännande! Det ska bli så kul att läsa den!

Marie sa...

Åh, vad roligt!!! Väntar både på släppet och recensionerna!

Nina sa...

DENNA har jag sett fram emot!