måndag 21 maj 2012

Trädgårdsmöbel för barn?


Nån som testat? Bra, eller används inte?

Flingan älskar att sitta ute och rita, pyssla och käka, men stora vuxenbordet är inte helt lämpligt.
Gretis har börjat bli mycket intresserad av 'riktiga' små stolar, ie såna de har på förskolan, hon vill vara stora tjejen och höga barnstolen är inget rolig.

Tycker en möbel som den ovan känns bra på nåt sätt, ie mer som en enhet; ie HÄR sitter vi nu! - inbjuder inte till att man fjantar omkring med billiga plaststolar, kastar dom, använder till annan lek ie försöker klättra på dom osv?
Fast klumpig som skam att stuva undan förstås.
Tar tacksamt emot tips från mer erfarna här.

För i morgon kommer sommarvärmen och jag är fan inte beredd.

8 kommentarer:

e sa...

Jag har lite svårt för bänkar som sitter ihop med bordet eftersom det inte går att reglera avståndet. Men stadigt är det ju. Vi kör med ett ärvt ikeabord som vi lagt vaxduk på, samt små metallstolar med flätade band (också ikea). Hade metallbord innan men det var en katastrof (roligt att trumma på!) Stolarna används inte så väldigt mycket ute för de sitter sällan still utomhus, men ibland är det kul att fika eller äta mellis tillsammans med kompisar där. Inomhus använder de dock stolarna dagligen, de är perfekt i höjd till vårt vardagsrumsbord. Så jag får nog säga att det har varit en god investering ändå. Man bör dock ha minst fyra tror jag, så det räcker till kompisarna.

Amanda sa...

OK tack!
E är skeptisk till denna ovan så det blir nog nån mer flexibel lösning.

Adrenalin sa...

Mina sitter de aldrig still när de är ute, om de inte sitter på huk och petar på en myra. Inne har de föredragit att sitta på golvet eller vid köksbordet. Har känts meningslöst med barnmöbler, men barn är ju som bekant olika!

Amanda sa...

Olika, japp.
Mina älskar sitt lilla rit- och pysselbord inne, förra året krävde F att vi släpade det in och ut till uteplatsen. Bökigt.

Har just köpt lite billig skit i plast, bild kommer.

Ingerun sa...

Den ser iallafall mysig ut.

Amanda sa...

Tycker jag med Ingerun. Men inte så flexibelt.

Cat sa...

Mina ungar och deras kusin har ett picnicbord i miniatyr hos sin mormor som de älskar och som används flitigt om somrarna. De gillar att ha något som är deras, där inga vuxna får (eller kan) sitta. Tror att de skulle tycka ungafär likadant om de hade ett hemma också.

Amanda sa...

Det var ju lite så jag tänkte!
Tack Cat.