torsdag 3 maj 2012

Vacker bok.


God natt min katt av Linda Skugge och Kristina Digman.
Den har jag fått idag. Tack!

Historien bakom boken inspirerar:
"Jag har haft den här idén i flera år, kanske över fem år. Men min yngsta dotter 'kom i vägen'. Jag hann helt enkelt inte med att skriva den förrän hon var fem år."

Så säger alltså en upphovsmakare som är osedvanligt effektiv, erfaren och driven.
Jag tycker det är trösterikt; att till och med ett sådant proffs som Linda får kämpa i flera år med att roffa åt sig skrivartid - för en 32-sidorsbok - medan hon bollar familj och försörjning.

Det är ingen tårtbit att skriva.
Och det är fan ingen tårtbit att skriva för barn.
"På ett sätt är det som att skriva för vuxna, man måste bara skriva bättre", var det nån som sa.

5 kommentarer:

Ingerun sa...

Väldigt vacker utsida!

Amanda sa...

Japp
Digman är duktig hon

Janina sa...

Du har så rätt. Så rätt att jag snodde ditt citat till ett eget blogginlägg ...

http://bladdrabladdra.blogspot.se/2012/05/pa-ett-satt-som-att-skriva-for-vuxna.html

Simona sa...

Hoppas att det betyder att din mr Postman gör det han ska för idag la jag Posy på lådan åt dig.

Amanda sa...

Janina, hedrad. Vill försöka hitta vem som sa't från början bara.

Simona, merci!!