fredag 15 juni 2012

Baka med barn ... aaargh.


Felix tycker att han och jag ska göra såna här till (engelska) fars dag på söndag.
Han har suttit som ett ljus och kollat på instruktionsfilmer på YouTube varenda kväll. Sötaste, sötaste.
Men.
Verkar ju inte alls pilligt eller svårt, nej nej. Speciellt inte om vi ska göra dom ihop.
Som gjort för en utvecklande upplevelse och det perfekta slutresultatet min unge kräver.

[be för mig]

P.S: Ingredienserna är dessutom extremt billiga och lätta att komma över, och slutresultatet verkar jättegott.

Inte.

7 kommentarer:

Maria Turtschaninoff sa...

Han är för härlig, Felix...

Christin sa...

Driftig unge :)
Gör några goda muffins också, med delar av ingredienserna till, typ mortlade robotögon.
Haha ...

Malin sa...

Haha, jag föreställer mig verkligen honom som en nästan vuxen människa i miniformat. Jag menar, instruktionsfilmer på youtube. Fantastiskt. Ser fram emot att se era mästerverk!

Doktor Glas sa...

Ser inte helt omöjligt ut!
Blanda muffins och nutella (mums!), tryck ner i iskubsformar. Doppa en pinne i choklad och pressa in den i geggan. Skeppa in i frysen en timme eller två. Smält vit choklad (eventuellt med karamellfärg) och doppa den frysta geggan. Dekorera med godis.

Lycka till! :)

Amanda sa...

Japp typ som jag hade tänkt, tack! Lägg dock till en (ofta) bindgalen treåring som bokstavligen hänger i ens kjol...

Doktor Glas sa...

Haha! Ja, just det vet jag ingenting om. :) Jag ser fram emot bilder på resultatet och processen!
Själv ska jag lägga mig i soffan med "Jag väntar under mossan", lika mycket mys men betydligt mindre kladd.

Colombialiv sa...

Men åh! Jag dör av gull! Såhär på avstånd, alltså, skulle kanske inte vilja vara i din sits...