måndag 18 juni 2012

Positivt besked: Jisses vad skönt.


Mitt nya barnboksprojekt är antaget!

Känns som om jag hållit andan i ett par månader.
Man vänjer sig lite, lite vid den där väntan, men förmodligen aldrig helt.

Ska smida planer med förlaget nu i veckan, ser ut som om jag får samma härliga redaktör som i arbetet med Jag väntar under mossan.

Fast det här projektet är för en annan åldersgrupp, 6 - 9 år, och det är bannemej det svåraste jag givit mig in på. Eftersom språket ska vara enkelt men berättelsen inte får vara det.
Tur man kan läsa andras böcker och se hur proffsen gör.

24 kommentarer:

30-nånting sa...

HURRA!!! Stort grattis

Kära Syster sa...

Grattis! Låter helt fantastiskt :)

Glad midsommar också!

/Anna

Janina sa...

Grattis Amanda ! Jättekul!

Maria Turtschaninoff sa...

Bamsegrattis Amanda! Med din professionella inställning kommer du att ro det i land, det är jag säker på.

Amanda sa...

Tusen tack! Känns utmanande. Och skitkul.

ARILD sa...

Hurra! Grattis, som vanligt.
Att läsa "under mossan" kändes lite som att vara i bokslukaråldern igen. Och jag har nog aldrig lämnat den, ärligt talat. Jag plöjde Bland tomtar och troll och det var lite samma känsla där. Mycket bra!

ARILD sa...

Hurra! Grattis, som vanligt.
Att läsa "under mossan" kändes lite som att vara i bokslukaråldern igen. Och jag har nog aldrig lämnat den, ärligt talat. Jag plöjde Bland tomtar och troll och det var lite samma känsla där. Mycket bra!

Saltistjejen sa...

GRATTIS!! Så härligt!
Men jag förstår att det är en utmaning. BUT - YOU CAN DO IT!!! :-) Det är väl lite det som är kul också. ATT det ÄR en UTMANING.....?! :-)
Grattis igen!

Malin Persson Giolito sa...

Bra jobbat!

Annelie sa...

Du är ju otrolig! Mycket bra jobbat! Hur kan du vara så produktiv?Skiter du ut manus, eller?

Det är så inspirerande att läsa om när det går bra för andra, särskilt dig!

Amanda sa...

Haha, ja jag bajjar manus helt enkelt.

TACK kära ni!

P.S: Man hinner massor när man inte pendlar, tränar, städar, handlar (något annat än klänningar), lagar mat, kollar på TV, är barnens nr 1 gofer, åker på semester, går ut ur huset, tvättar sig (skoja)

/nina sa...

Yay! Ska beställa en sekunden den finns. Har ett gudbarn som behöver en present.

Helene Hägglund sa...

Min son på 7 älskar mysterier och skräck, så han var tämligen besviken (och aningen, aningen arg) när jag berättade om hur Tistelblomman fick mig att rysa, men inte lät honom läsa den. Nu kan jag trösta honom med att det snart kommer en bok av samma författare som han FÅR läsa. Så kul!!! Och grattis!!!

MusimusMaximus sa...

Nejmen! Stort grattis! :)

*Liten mus viftar med stor happyflag*

Marie sa...

Åhh! Grattis!

Började läsa "Jag väntar under mossan" idag högt för barnen (med viss förenkling av språket) - underbar!

Helen Lindholm sa...

Har du haft problem med att du både skriver ungdomsböcker och skräck för vuxna...att t ex förlaget tycker att det är vanskligt att ha olika målgrupper? Jag har skrivit en bok som liksom blev för unga vuxna när den var klar...men sen är jag på G med ett par böcker som blir för vuxna...och vet inte ifall det är en nackdel. Nåja, det är iaf kul att skriva dem hur som helst...:-)! Och förresten - Tistelblomman var jättebra, recenserade den på min blogg. Ska läsa Jag väntar under mossan nu!

Amanda sa...

Tack snälla!
Helen, nej ingen har sagt att det skulle vara vanskligt med olika målgrupper. Om man vill försöka leva på skrivandet hjälper det förstås, och vill man testa att skriva för olika målgrupper så brukar förlagen ha total förståelse för det, det är inget ovanligt. Ta t ex Katerina Janouch, Denise Rudberg, Mats Strandberg, Eva Ibbotson, Roald Dahl, Camilla Läckberg och John Ajvide Lindqvist (som kommer med sin första barnbok senare i år).

suziluz sa...

Hurra för dig, världens bästa Amanda!

Anonym sa...

Hurra!

/Jess

Lisas syster sa...

Grattis!!

Pernilla Alm sa...

GRATTIS! Såklart det blev antaget. Såklart!

Fanhtasy Realm sa...

Åh, vad roligt! Grattis! :)

Amanda sa...

Varma tack kära ni!

Anonym sa...

Hurrar också!
/Anya