måndag 18 juni 2012

Tar tillbaka allt mitt gnäll.

Notera att han även gör 'robot-handen'.

Ja, gnället om cake-popsen som Felix drömt om att få göra.

Han Älskade Det.
Hade inte alls varit samma grej att göra dom i tråkig modellera (som jag tänkte lite slött).

Alltså blicken och leendet när jag sa "Kom så gör vi såna där robot-klubbor som du har spanat in." Han var SÅ skicklig och tålmodig (för en treåring), kopierade metoder han snappat upp från instruktionsfilmerna så pass att jag blev rörd.
Inte en godisbit åkte in i munnen, han var för koncentrerad. Pussade/slickade sedan alla sina robotar (eh ... nä vi ska inte bjuda på dom) och somnade tungt.

Jag hade gjort sju fyrkanter (av två små muffins och en klick glasyr) och kylt i förväg, det var allt. Pinnarna hade jag sedan innan.

Det funkar dock inte alls att doppa i smält vit chocklad + hushållsfärg, det ska nog vara sån där spe-zi-aaal-e candy coating. Eller brun choklad.

7 kommentarer:

Åsa Hellberg sa...

Wow, vad fin den blev. Och din sons ögon.

Tante Jul sa...

Og han har på seg robot-trøye også!

Amanda sa...

Ja dom blev så fina, Greta åt två (hon diskriminerar inte mot lite Felix-spott). Han blev jätteglad att nån gillade på allvar och inte bara låtsas-åt (som jag...).

Skarpsynt, Tante Jul!

Doktor Glas sa...

Vad fina de blev! Underbar bild också.

Simona sa...

Åh herregud vilken sötnos!

Colombialiv sa...

Men naaaw <3

Pernilla Alm sa...

Sötnosen!!! Och duktigt av er båda tycker jag!