onsdag 1 augusti 2012

Hej igen kompisar!


Tack för fina kommentarer och mail under min frånvaro.

Det kanske bästa som har hänt, förutom att vi känner att vi börjar få familjen på rätt köl och att vi har haft några härliga övernattningsgäster, är att jag har intervjuat en Oxford-mäklare om alla j-la mordhus hen har sålt, eller försökt sälja de senaste 20 åren.
Kontentan är att verkligheten ofta överträffar dikten i fråga om utstuderat våld (visste jag redan), att husköpare i allmänhet är mindre förskrämda för att köpa ett mordhus än man kan tro (om kåken ligger bra till), samt att relativt smala lik som göms under golvplankorna under en sval årstid luktar förvånansvärt lite.

Och nu över till Dagens Ytligt:

Älskar den här trasan så mycket att jag tog två.

23 kommentarer:

Terése sa...

Hey baby! Good to have you back!

Gillar klänningen. Du kan det där med klänningar.

suziluz sa...

Men heeeej!

Fint att du är tillbaka!

Lfthmn sa...

Tjenare snygging! Gött att du är tillbaka!

Jag läser (äntligen) Tistelblomman nu, och älskar den! Du blir verkligen bara bättre och bättre!

Lovable sa...

God Morgon! Och välkommen tillbaka!
Kram Helena

Christin sa...

Åh, hej hej! :) äntligen, säger jag bara!! Välkommen tillbaka, in i gröten!

Annelie sa...

Äntligen är du tillbaka. Snyggare än någonsin!

Helen Lindholm sa...

Hmm...har du sett filmen The haunting in Connecticut?? Där har de använt lik som isolering i väggarna:-)!
Skulle nog inte själv ha problem med att bo i ett mordhus...fast med den morbida fantasi man har vet man ju aldrig vad man skulle drömma om på nätterna...kanske nya handlingar till böcker!!

Anonym sa...

Underbart! Varför nöja sig med en när man kan få två? Välkommen tillbaka till bloggosfären! ;D Bel

30-nånting sa...

Känns tryggt att ha dig tillbaka!

Amanda sa...

Tack snälla.
Tryggt att vara tillbaka också!

Ms Spider sa...

Skrämmer mig. Jag är smal och vi har väldigt mycket sval årstid här. Om ni inte hör ifrån mig på ett tag kan ni väl be någon att börja leta? Hoppas ingen av de jag känner och som vistas i närheten kan läsa svenska... ;-)
Skämt å sido. Spännande att intervjua - och kul att ha dig tillbaka!
Ann-Katrin

Maria Turtschaninoff sa...

Det hade jag också gjort. Tagit två, alltså.

Välkommen tillbaka!!

Alma sa...

Härligt, åter på banan! Lugnet infinner sig.

Anonym sa...

Har bott i en by där någon valt att dö för egen hand i fem gårdar av fem möjliga, byn var tom då vi flyttade dit. Stämningen var väldigt konstig, inte så att det var otäckt, bara konstigt. Jag har aldrig skrivt så bra som under året vi bodde där.

Kul att du är tillbaka! Mvh Annika.

Anonym sa...

Äntligen tillbaka! Skönt att allt är bra med dig, det lät lite oroväckande ett tag. Hälsningar ett fan tillika klänning-lover.

CECILIA sa...

Welcome back! Började nästan bli lite orolig, men nu är bloggordningen återställd.

CECILIA sa...

Welcome back! Började nästan bli lite orolig, men nu är bloggordningen återställd.

CECILIA sa...

Welcome back! Började nästan bli lite orolig, men nu är bloggordningen återställd.

Simona sa...

It´s about bloody time att du är tillbaka.

Amanda sa...

Tack!!

En Lisa... sa...

Detta inlägg gläder mig av flera skäl!

Amanda sa...

ÅH! Du lever Lisa! Allt OK?

e sa...

Härligt att du är tillbaka! Skönt också att höra att familjeskutan håller på att räta upp sig.