torsdag 9 augusti 2012

Innehållsförteckningarna blev suddiga

Dolce & Gabbana, tackar som frågar.

på alla förpackningar för någon månad sedan.
Jag fattade inte först, trodde att det var nåt fel på trycket på tandkrämstuben eller vad det nu var.

Sedan kunde jag plötsligt inte läsa böcker på normalt avstånd.

Jaha ja.
Ålderssynt.
I tidigaste laget, men tydligen vanligt om man läser och skriver mycket i jobbet.

Och detta låter löjligt jag vet, men det är för att jag inte använt glasögon tidigare:
Glasögon - det är ju magi!
Så jävla skönt att ha dem. Vet inte vad jag hade väntat mig, men inte att det kunde bli så himla mycket bättre.
Fattade liksom inte hur illa jag faktiskt såg att läsa. Synfelet smög sig på.
Gillar min nya look dessutom. Win!

11 kommentarer:

Jenny sa...

Man är ju faktiskt en sorts cyborg med glasögon: optiskt förbättrad människokropp!

Hälsningar SF-älskande glasögonorm.

/nina sa...

Jag har linser för närsynthet som sitter inne en månad i stöten. Tar jag ut dem ser jag som en HÖK på nära håll, men med dem är jag galet ålderssynt. Så j-ä-k-l-a jobbigt! Kan inte dra ut stickor längre, ens med riktiga proffsglasögon jag fått genom jobbet, måste ha glasögon med mig överallt, jag som sluppit allt sånt meck.... Funderar allvarligt på att byta ut linserna om något år. Mina egna alltså. Då kan jag kasta köpelinser och glasögon HELT.

Men jag håller med, dina glasögon är fina och klär dig!

suziluz sa...

Lookin' sharp!

Terése sa...

En annan har ju dragits med glajjor sen femte klass. Du låter lika lyrisk som jag var då när jag fick dem.

Min syster tyckte jag var en idiot som blev glad. Men. Jag kände mig speciell. (och såg gröna tavlan bättre)

Dina=snygga! Jag blir sugen att uppdatera mina, jag är ju i gränslandet till att behöva astigmatiska glas jag med. Men GUD SÅ DYRT det är.

Anonym sa...

Supersnygga, passar dig perfekt!

Sofia

PS. Har precis läst ikapp på din blogg och vill gratulera er i efterskott på bröllopsdagen och önska er lycka till med husköp!

ARILD sa...

Sketasnygga! Visst är det skönt att se bra (ut).
Jag är definitivt ålderssynt och ser jättedåligt i mina nuvarande. Önskar numera att jag hade råd att operera ögonen för att slippa glasögon. Har burit extraögon sedan tolv års ålder, så jag börjar bli kraftigt trött på att aldrig se riktigt klart då de hela tiden blir dammiga o kladdiga...

Annelie sa...

Snyggt!
Glasögon är grejen :)

30-nånting sa...

Mycket snyggt! Satt senast i onsdags och surfade på bågar och kände att det är hög tid för en uppdatering.

Åsa Hellberg sa...

Supersnyggt!

Amanda sa...

Thanks!
/Ms Four Eyes
(kan dock bara ha dom när jag läser, tittar jag tvärs över rummet blir jag spyfärdig?)

Marie sa...

Jättesnygga!