söndag 12 augusti 2012

Vad är motsatsen till lyhörd?


Lomhörd?

Ibland kan jag tycka att det är skönt att Stora (Flingan) inte är så lyhörd mot andra barn.
(Än?)

"X skulle älska den här outfiten!" tjöt han när han fick balettklänningen som belöning för en obehaglig hårklippning.

Eh, nej. X (=idolen) är förskolans mest olyckliga, otrygga, gränslösa, våldsamma och småstörda barn, som är all-about superhjältar (manliga, of course), som hånskrattade åt Felix dockskåp och som gjort andra saker jag inte ens vill säga.

Men på samma gång är ju inte sonen lomhörd.

"Hej, kolla mig, jag kan ha rosa fast jag är en pojke!" hojtade han glatt till grannmannen (som lyckligtvis älskade stajlen och applåderade vilt i sällskap av tvåårigt barn).

"Felix har inte sett så lycklig ut på några bilder på minst ett år", sa E.
"Jävligt bra att du hade den där trasan i beredskap."

Well, what can I say.
Han är min, kommer från mig.
Takes one to know one.

8 kommentarer:

Malin sa...

Alltså, det är när jag läser om coola ungar som Felix, som jag tänker att det kanske inte blir så dumt att börja på förskollärarprogrammet i höst.

Det är så fint när du skriver om honom! Greta också förstås, men Felix verkar ha utvecklat en så intressant personlighet. Ja, äh, det blev lite luddigt det här.

Ms Spider sa...

Tycker du ska slänga ett öga på Ketchupmammans blogg, http://www.ketchupmamman.se/ - om du inte redan läser den förståss. Hon har en schysst attityd, precis som du.
Älskar bilden på F, han ser så underbart NÖJD ut!

Saltistjejen sa...

Helt Underbart!!!
Heja Felix!!!!!
:-)

Maggan sa...

Congrats till att ha uppfostrat en självsäker och trygg unge. Lite tårögd hära.

ARILD sa...

Way to go, Felix!
Underbart att han är sig själv.

Linda U sa...

Härliga, söta kille!

Anonym sa...

Vilken tur att ni har varann! Bilden är underbar, du har fångat lyckan och harmonin i ögonblicket.// Anne

Colombialiv sa...

Vad fin han är!