tisdag 7 augusti 2012

Vi gör Det.

Nej vardagsrummet är inte vitt, det är varmt ljusbeige, men fotografen hade stark blixt.

Vi säljer huset och ska försöka köpa ett annant, inte långt härifrån.
Lite större. Lite närmare rätt skola.
(Och helt annan prisklass, hjälp, men jag vägrar dö renoveringsdöden, det ska vara hyggligt trevligt att flytta rakt in i, sorry, sån är jag. Känner mig själv. Livet är för kort för att renovera om det inte är ens stora hobby och passion.)

Det är med delade känslor detta.
Ett fantastiskt småbarnshus har vi.
Ett lyckohus, med snälla spöken.
Ofta ofta har jag tänkt att 'vad fan, detta kanske är vårt hus för livet och inte vårt nybörjarhus som jag först tänkte?'

Men: Inom tre år har vi två skolbarn.
*Gulp*
Då gäller andra prioriteringar.
Som att komma in på en kommunal skola vi gillar.
Som vi inte bor i upptagningsområdet för.
Som vi har noll chans att få in barnen på om vi inte bor "rätt".

Så nu är det fokus på vad vi tror blir bäst de kommande 10 - 25 åren.

Säg nåt snällt tack!

14 kommentarer:

Kära Syster sa...

Modigt!
En ny era...

...och sådana behövs då och då tror jag.

/Anna

30-nånting sa...

Heja heja. Ni gör helt rätt - det är jag övertygad om.

Anonym sa...

Ett tufft och klokt beslut. Skolan är oerhört viktig och ni har kollat vad som verkar vara bra skola så då gör ni helt rätt i att flytta. De program jag sett om fastigheter och skolor i England då finns det poäng på skolorna så, heja er och lycka till.

Maria från Västerås

Eva Holmquist sa...

Alltid nervöst och flytta, men det brukar bli bra när man väl landat.. Lycka till! :-)

cyndi sa...

För tio år sen flyttade vi.
Med just dom tankarna.
Det bästa för barnen.
Till ett hus som ... ja, jag ville inte ens titta på det.
Helt fel ju!
Men huset, det tråkiga radhuset, tog emot oss med en varm famn.
Och allt blev bra för dom små.
Som växte och blev stora och vill aldrig flytta härifrån.
Och det var SÅ bra att flytta hit innan dom började skolan.
SÅ bra :-)
Helt rätt.
Sälj!

Annelie sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Simona sa...

Eftersom du kommer blir jätterik på dina böcker kommer det gå finfint!

Marie sa...

Hittar ni rätt hus kommer det att kännas rätt! Det är klart att man måste ha massa känslor från det hus man bor i, vore väl konstigt annars. Och som någon annan skrev, ni kommer säkert att ha råd i takt med att du skriver bästsäljare!

lilla S sa...

Spökena kommer följa med. Tro mig.

Emmy i Australien sa...

Heja! Ibland måste man chansa fast det känns läskigt. Och när beslutet väl är fattat så ligger det ju i människans posiva natur att göra det allra bästa av den nya situaitonen! Varmt lycka till!

Amanda sa...

Jo ... ja ... tack!

Men att binda upp sig med större lån går rakt emot vår ekonomiska strategi. Usch vad läskigt.

Å andra sidan kostar och kräver det mycket på alla möjliga sätt att köpa något billigare som behöver massor av renovering.
Så tänker vi.

Anonym sa...

Oj. Spännande!
Den där bilden...hmmm... känner igen mig fast ändå inte ;D

Jess

Karin sa...

Köp större! Då får ni ju plats med en hund också... ;-)

Colombialiv sa...

Det kommer att bli helt fantastiskt!