torsdag 13 september 2012

Dagens skimrande present



- och dagens lilla tår.

Jag har aldrig träffat Simona men vi pratar ibland.

Alldeles nyss läste jag hennes debut Överenskommelser på kvällarna och blev alldeles betagen. Och avstressad. Och inspirerad.

"Okej, nu fattar jag varför folk bara flämtar HERREGUD och varför den har sålt till typ 193 länder", tänkte jag.

Jag vet inte vad Simona skulle säga om det här, men jag tycker det känns lite snävt att kalla henne 'romance-författare'.
Hon är helt enkelt en jävligt bra författare.

7 kommentarer:

Simona sa...

Åh, kärlek till dig Amanda.
Så, nu har du ju nåt att läsa det närmaste året också.
:)

Jag tror att typiskt för dagens romanceförfattare är att de är mycket mycket skickliga. Och då pratar jag inte om mig, dårå, utan om de andra, de "riktiga". Jamenduvet.

Kraaam!

Ingerun sa...

Då får jag nog ta och pröva den.

Adrenalin sa...

Tack för påminnelsen, jag läste om Simona i senaste Filter och tänkte redan då att jag ska omvärdera romance och helt enkelt testa!

Annika sa...

Välskrivet och underhållande, what´s not to love, liksom :-)

cyndi sa...

Håller med. Vi tar bort genrefilter och delar in i bra och jävligt bra osv. istället :-) Som jag skrev till Simona så hamnade hon i hyllan med Tolkien och Fuglesang :-) OCH Hellberg. Och jag tog bort det där med ungdomsroman från Hellbergs "Mossan" för den funkar finfint som "seriös vuxenlitteratur" också. Precis som Överenskommelser (har bara hunnit med den än). Den blir man helt seriös av. Ju. Flämt!

Anonym sa...

Helt annan grej: jag har inget internet! Jeez vad störigt vad ska jag nu skjuta upp skrivandet med?! /Amanda

Anonym sa...

Blir lockad! Har "Överrenskommelser" som e-bok i ajfånen men kommer inte riktigt in i den.
Tror att det är för att den behöver läsas i en vanlig bok?
Det får bli så framöver tror jag.