måndag 3 september 2012

Först byggvaruhuset, sedan planera lite plagg.


Eller: Ytterligheterna berör varandra.

Nej, Bokmässan är ingen j-la modevisning.

Fast "i varje förlagsmonter står det nån som tror att de är sveriges författarkårs egen Lady Gaga", som nån sa förra året. Ti-hi.

Men. Så j-la oglammigt som skrivarlivet är så är det fan lite kul att få komma ut och lufta trasorna!
Dessutom: Sist hade jag med två ombyten per dag. Det var för lite, speciellt när jag behövde återanvända en dress p g av spill.
Jag svettas liksom en liter bara jag pratar med nån myndighet i telefon, fatta hur mycket jag svettas när jag har framträdande.

P.S: Vilken flashback till barndomen jag fick av att lukta på mattprover med familjen i släptåg förresten.

9 kommentarer:

Maria Turtschaninoff sa...

Jag fick fläckar på min bästa tilltänkta mässklänning i London. De går inte bort. Very, very sad Maria

Amanda sa...

Vad för fläckar?!

Galltvål + solsken funkar på allt.

Maria Turtschaninoff sa...

Nån slags jävla asfalt som var omarkerad, nylagd och jag halkade i. Försökte senast idag med galltvål men de sitter som berget. På min enda Hobbs-klänning, buhuu...

Amanda sa...

Nämen vad faan, hur illa är det, och var? Fållen? Baken? Hela sidan?!

(Tänker att om klänningen är mönstrad kan du komma undan mä't, alternativt göra en Top Shop-inspirerad applikationsräddning:
http://blog.tizzalicious.com/2008/06/little-more-shopping.html )

Maria Turtschaninoff sa...

Nå det värsta är borta, bara det grå är kvar. Klänningen är mönstrad men har vit botten... Syns inte SÅ bra, men jag vet ju att det är där, känner mig inte fin i den längre. Detta hände precis då jag satt den på mig för första gången, innan diplomutdelningsceremonin.
Sen hukade jag mig och rev sönder fållen med klacken.
Suck.
Otursförföljd klänning.

Amanda sa...

Köp nåt nytt. You're worth it.

Maria Turtschaninoff sa...

:-) Yay!
Försökte faktiskt i London, men hittade inget.

Amanda sa...

Ah, men nu har alla mustiga goa höstkollektioner kommit in online vettu ...

neneormes sa...

(bortser från dialogen ovan, även om jag gråter med Maria över klänningen)

Jag för min del letar efter kläduppdateringar inför mässan. Ärligt talat har vi inte så många tillställningar per år som vi får lov att svida upp oss för så jag tänker ta chansen! Är väldigt nyfiken på klänningarna som man kan anan vid skon där.