tisdag 11 september 2012

Hatar alla trosor.

Hittade den ultimata trosan på Lindex för ca 6 år sedan.
3 för 99 kr, svart bomullsstretch, midi/shortsmodell, spets vid benöppningarna. Lagom 'håller-in-allt"-effekt, ingen wedgie. Stl Small, helt otippat (kör Lindex fortfarande med groteskt smickrande storlekar?). Jag är ju typ 42/L över baken.

Tillverkas inte längre. Fan.

Mina 15 par är nu i trasor.
Har testat massa andra.
HATAR.
Dyra är dom också.

Vad har du, vad gillar du? Tips please!

/Desperat fladdermus i Oxford

21 kommentarer:

Annika sa...

"Sloggi Invisible Original Hipster" Dyr men outstanding!

Musimus sa...

Sloggis Midi eller Maxi kanske kan vara något då? Generellt brukar Sloggitrosor hålla länge, tål att tvättas i 60°C +, är i bomull etc etc etc. Good shit. Inte de billigaste bloomin' bloomers man kan hitta, men bra grejer. Finns med spets och utan.

Annars kan man ju liksom släntra in i närmaste Agent Provocateur-butik och fråga efter "a practical pair of..." O.0 Så får man säkert ett par användbara trasor. Ehum.

Musimus sa...

Hehe, Annika var visst inne på Sloggi före =) Kan bara styrka då.

Sorry for the x2-post.

cyndi sa...

Icebreaker.
Merinoull.
Så lätta :-)
Sitter skönt utan att sitta åt.
Märks knappt.
Kommer aldrig mer att köpa bomullstrosor!

mvh
tvätterskan
(hade bara råd med två par)

Terése sa...

Samma bekymmer.

Men jag hittade ny sort på Lindex. Svarta vanliga utan spets ingen wedgie (viktigaste egenskapen) normal i storlek jag=38=M. Men Lindex M=40/42

Köpte Lindex M. Funkade över förväntan.

JoL sa...

Instämmer i Sloggi-kören. Vet inte vad mina modeller heter för jag har haft dom i cirka 15 år så det var ju ett tag sen jag shoppade... Helt outstanding outslitliga och PPA (pris per användning) blir ju lågt som tusan.

cyndi sa...


Gör ett svett-test.
Ta ett par Lindex i bomull.
Jämför med dessa:

http://eu2.icebreaker.com/Underwear/womens-underwear,en,sc.html?viewAll=true&start=0&sz=48

Christin sa...

Jag har aldrig haft Sloggi, bara min mor :) jag kör på H&M hipstermodell, riktigt sköna de också. Men jag ska nog kika närmare på Sloggi, låter ju som bra kvalitet.

Anonym sa...

Körde Sloggi i 100 år, men tröttnade (tror för all del de produktutvecklat sedan dess).
Prova Avet, ett spanskt märke. Håller dallret hyfsat på plats, utan man känner sig korsetterad. Ingenting som kryper in och kilar sig fast. Storlek M fungerar för bredarslade 42:or.

(God Gud, varför kommenterar jag, som skyr sociala medier, det här?)

Amanda sa...

Måste spana in, tack!
Hatar för låga (mommy tummy) + för onda, höga benöppningar - mina ljumskar gillar shortsmodell.

Väldigt sugen på att testa dom i ull om man faktiskt svettas mindre, men för dyra för ett experiment!

Amanda sa...

P.S: AVET boxer panties ser perfekta ut!!

Sofie sa...

Jag lär mig så mycket på din blogg. Nu har jag googlat wedgie, bildsök var oerhört informativt:) Tack för dagens språklektion!

Adrenalin sa...

Kalsonger. Herrkallingar med lite ben och y-front. Eller vanliga briefs. American Apparel gör görsköna briefs.

ellamadeit sa...

jag syr mina, ritat av ett par som var sköna, fast då ska man vara syintresserad om det ska vara ett alternativ :)

Nina sa...

Jag gillar utbudet på Twilfit! Sitter bekvämt och finns både neutrala i färg eller mönstrade.

Skrivarvisionären Ebba sa...

Jag köper alla mina på Ö&B!!!
Sant.
I hipstermodell, inte för att jag vill ha de billigaste - utan de bästa. Man får passa på när de är nyinkomna - annars hänger det bara ett par tre stycken kvar och skramlar.
Idag köpte jag ett par långbyxor i stl 38 MEN trorsorna på Ö&B köper jag alltid i stl XL. Inget skär in - hela alltihop är bra (bäst).
Lycka till!

Maria Turtschaninoff sa...

Jag har exakt samma problem. ALLA ger mig wedgie. Trodde jag hittat en ny kandidat med seamless trosor från Change, men icke sa nicke.

Marie sa...

Måste hålla med om överskottsbolaget hur oglamoröst det än kan låta... Breda mjuka kanter, inget som skär in men ändå stabila!

sandra sa...

Den här http://www.lindex.com/se/underklaeder/trosor/bas-3-foer-2/6722099/Taitrosa/?styleId=23769968

och den här

http://www.lindex.com/se/underklaeder/trosor/bas-3-foer-2/6483409/Taitrosa/?styleId=14426196

har jag.

Anonym sa...

Kan inte låta bli att kommentera i en trosdiskussion. Sökte, med ljus o lykta, efter sköna trosor i flera år. Fann till slut Sloggi Basic Midi!! Jättesköna. Stannar kvar över hela rumpan - hela dagen, samt går om höfter och mage. Superkvalitet. Men storlekarna stämmer inte. Jag har S i Lindextrosor, men 42 (!) i Sloggi Basic.

Anonym sa...

Hej! Jag har hittat en ny butik på nätet som jag testade och blev supernöjd! Jag hittade dessa: http://www.miramollis.com/shop/jolidon-basic-trosa-4/ de är väldigt bekväma och håller allt på plats ;) och till ett väldigt bra pris! Kolla gärna på www.miramollis.com och se vad du tycker också :)

Sen köpte jag dem här också: http://www.miramollis.com/shop/jolidon-basic-tangatrosa-2/ de är laserskurna och syns inte under tighta kläder!! Hur bra som helst.
Med vänlig hälsning/ Lina