torsdag 4 oktober 2012

Grönare på andra sidan.

Åh, jag tror det blir skapligt detta. Matsalen, matrummet, som vetter mot baksidan.

Måste ha testat över 20 olika gröna färgprover på masonit. 
Det enda som funkade till slut var att ta med målarmästaren och åka till ett färgblandarställe med en liten provbit på min dröm-gröna färg (äckligt dyr tapet, över 1000 kr rullen, vi hade behövt 4-5 rullar...), så fick dom analysera och göra mixen från scratch.

Målarmäster tycker jag ska ta patent på 'Amanda-grön' som är lite lime-ig men inte för skarp, har gulhet och inte är för mörk, utan att vara mesig, och funkar med fondväggen, och samtidig känns i linje med husets ålder (120 år).
Fler bilder följer. Den ovan är inte alls representativ, det var för mörkt.

5 kommentarer:

Christin sa...

Oh, I see what you're after. Grönt är skönt, särskilt i samband med måltid, typ i kök eller matsal.

Lfthmn sa...

Älskar att följa dina färg- och tapetfunderingar! Sluta inte!

Ingerun sa...

Vacker färg och tapet.

Simona sa...

Exakt den färgen och tapeten ska jag ha hos mig när jag blir jättejätterik och kan tapetsera bort alla spår av mitt gamla sorgsna liv. Spara namn och nummer, I´ll be back baby.

Anonym sa...

SNYGGT!!


Vill ha...

Pernilla A