onsdag 3 oktober 2012

Jag är nere

i tapet-träsket. Färg-gyttjan. Gardin-djungeln. Knopp-kollret. Och jag gillar det.
Hyvelspån och väggtvätt.
SÅ tacksam att vi slipper bo där medan det fixas till lite.

Ja, vi har alltså fått nyckeln till nya huset, suttit på golvet och skålat i mjölk med barnen som tycker det är skitspännande (och Felix har fått för sig att vi ska ha ett speciellt jul-rum, där det alltid är jul?!).
Hantverkarna har dragit igång.
Inflyttning i slutet av oktober.
Bokskrivandet och flytten har prio nu i höst, och jag bloggar när jag kan.

7 kommentarer:

Hanna Lans sa...

Wow, de översta till höger skulle jag lätt kunna ha överallt i huset. Nästan.

Amanda sa...

Anthropologie säger jag bara... har ofta rea på knoppar, stor butik i centrala London.

Kära Syster sa...

Åh, jul-rum! Det skulle min man gilla. På riktigt.

/Anna

Annelie sa...

Ett jul-rum. Det måste vara den bästa idén jag hört på länge!

Christin sa...

Jag kommer att tänka på Nattens cirkus av Erin Morgenstern, där varje tält på cirkusen är magiskt. Så när ni kliver in i Felix julrum kommer det snöa från taket, och små lyktor kommer hänga i slingor, och små tomtar kommer tassa fram ur vrårna. Faktiskt ingen dum idé! Den kör vi på!

Colombialiv sa...

Jul-rum! Han är så himla fin den där Felix.

Tante Jul sa...

Jeg kan ikke annet enn å være enig med Felix; et rom der det alltid er jul ville være bra (altså et rigtig, fysisk rom, som er utenfor mitt eget hode...)