torsdag 4 oktober 2012

Kära nunnor!

Jag tar tillbaka min ytliga besvikelse över er fula, tarvliga beklädnad.
Jag är inte alls besviken på er längre nu när jag fattat vad ni är för coola katter.
Nu när jag stått bakom två av er i närbutiken. Ni var i 97-årsåldern, hade rullatorer och trallade lite inåtvänt och skenheligt.
Och vad köpte ni?
Jo, varsin bauta-påse godis och varsitt helrör (konjak & whisky).
Men inte förrän ni hade tokflörtat med den pakistanske expediten i 50-årsåldern, som fnissade som en skolflicka och undrade om ni ville ha de billigaste spritsorterna (det ville ni).

Här snackar vi Kvinnopartaj va.

9 kommentarer:

Kati sa...

hahaha! Made my day.

Colombialiv sa...

Fantastiskt!

Maria Turtschaninoff sa...

Jag vill också vara sån vid 97.

Lfthmn sa...

<3

anunnonymcyndi sa...

Kära Amanda!

Ursäkten godtas.

Vi bjuder på lite whisky och sång ikväll med anledning av vår visning av nya underkläder av skönaste ull.
Inget köptvång.
Ta gärna med ostbågar!


välsignade hälsningar
nunnorna

Anonym sa...

Haha. Jag har varit med om något liknande. Nunnor som köpte cigaretter för det var ju ändå fest. De stod och diskuterade vilket märke de skulle välja. De tog också tillslut det billigaste.

Ingerun sa...

Är det sant? Så himla coolt.

Amanda sa...

Helt sant.
Trodde det var Dolda Kameran eller nåt.
Ska försöka fixa bildbevis i helgen.
(Känns lagom suspekt.)

Musimus Maximus sa...

Nuttigt värre! :)
Truly "Naaaw"-worthy