tisdag 20 november 2012

Jobba hemifrån - mina tips!

Ser att det tipsas i bloggsfären.
Ålrajt här kommer mina:

- Gör inga listor. LAME. Och då blir det ju som vilket trökjobb som helst.

- Ta inga schemalagda raster - surfa på din mani.

- Stäng aldrig ner Internet för HILVIDE. Vad skulle man då hetta på? Bara dumheter.

- Koppla av och ta lite vin, chirre & dirre, eller whatever is your poison. Du kan alltid jobba ikapp i natt. No genius ever was a 9 - 5 person, honey.

- Onanin - ett kapitel för sig. Jag låter denna sketch tala.

14 kommentarer:

TUTT sa...

Men ÅH!
Får inte se sketchen i MITT LAND!
#Dethärärmittland

Amanda sa...

FÖCK.

Videogoogla Mitchell Webb Working from home.

Maria Turtschaninoff sa...

I löööv ju.

Jessica sa...

Haha! Jobbar hemifrån sedan 10 år. Kan ju säga, att det faktum att det inte trillar in pengar på bankkontot om man inte jobbar kan också vara en rätt stor motivationshöjare. Är liksom mer av en spark i ändan att få saker gjorda än listor och annat trams. Schemalagda raster? Tsss...
Såg lite av vissa tips i bloggcountry och ja... Suck.

Pernilla Alm sa...

Ha ha ha. Du är för skön. Nu msåte jag alltså googla sketch också.

Anonym sa...

Juѕt ѕubmit your email at httρ://wωω.
frеeipaԁ3.аllthebestproducts.net
аnd sign uρ to test Apple's products! You get to keep them afterwards!
My website weightloss.allthebestproducts.net

Anne Jonsson sa...

Ha ha, underbart underbart! Jag jobbar också hemifrån sedan två år tillbaka. Jag skriver nu på min spänningsroman nummer ett och det där med disciplin är något som man VERKLIGEN får lära sig när man ska skriva en bok. Alla som säger att de väntar på inspiration att flowet ska infinna sig och allt sånt där - crap säger jag. Inspirationen kommer när man väl sätter sig och kommer den innan man sätter sig så är det bara en bonus. Flowet kommer också när man väl satt sig vid datorn och börjar gneta ner orden på dokumentet. Så, ner med rumpan på en stol och börja skriva, inga ursäkter!

30-nånting sa...

Haha du är bäst Amanda!

Ingerun sa...

:)

Annika sa...

Ha ha, kul!!

Kära Syster sa...

Hahaha, tack för verklighetsanknytningen Amanda!

Sketchen fungerar inte för mig heller, ska genast googla!

/Anna

SPRAKFÅLEN sa...

Höhöhö... wanking away...

Nina sa...

Skönt att veta vad som väntar när man blivit författare på riktigt... *ler snett*

Colombialiv sa...

Hahaha!

<3 <3 <3