onsdag 21 november 2012

Simona hos Malou idag: Se och lär.

Att vara författare innebär inte sällan:
Att man förväntas svara på frågor (ibland t o m framför TV-kameror!)
-om sina egna böcker
-om hela sin genre
-om andra specifika verk
-om sitt yrke
-om sitt privatliv
-om sina karaktärers personlighetsdrag
-om varför man ska läsa just ens böcker

Så HÄR charmant gick det för Simona idag. En ganska ny författare som så vitt jag vet inte fått någon mediaträning (tror jag knappast någon av oss får). Could have fooled me!

Det är förstås inget krav att 'ställa upp' i intervjuer (om man nu får chansen).
Jag gör dock nästan alltid det, för det är en chans, en del av jobbet anser jag. Även om det kräver mycket av en ibland.

Alltså: Öva gärna lite på att prata om verket - och dig själv!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så bra det var! Lugnt, sakligt, kompetent och inte insmickrande. Måste till och med läsa någon av böckerna. Tack för att du länkade.// Anne

Amanda sa...

Exakt!

Pernilla Alm sa...

Eller hur! Hon är så briljant, det slås jag av varje gång vi ses.

Simona sa...

Äsch då.

:)