söndag 2 december 2012

Som gammal dekoratör går jag förstås igång

lite extra på detta; fina foton av julskyltningen i London.

Mina favoriter: Ralph Lauren (ovan) och Fortnum & Mason.

(Hatar Daily Mail på alla vis, men som skvaller- och popkultur"tidning" är den ändå alltid på min favvolista.
Kluvet det där.) 

P.S: Ett dekoratörsminne: Körde ut till en konservator i snötyngda skogen. Trevlig man med ung grabb. Hela huset var fullt av uppstoppade smådjur, jag fick låna en skåpbil full. Frun hade lämnat honom för det var för mycket småvilt i frysboxen. Sedan gjorde jag tidernas mest bisarra (och uppskattade - av vissa!) julskyltning på Stadium i Lidköping. Tänk döda små djur. I 'roliga' situationer. Massa konstsnö. Och lusekoftor. Ja ja. Det var konst, helt enkelt.

Slutade kort därefter, till typ allas belåtenhet tror jag.
And the rest is history.
Eller: 'Du är alltid som bäst när du släpper loss knäppheten', som E säger.

2 kommentarer:

Christin sa...

Instämmer med E: släpp ut det udda, det är det som präglar dina verk!

Du, när kommer Styggelsen ut? Me gonna buy.

Amanda sa...

Ingen aning tyvärr. Verkar ha blivit försenad. Snart förhoppningsvis.