tisdag 8 januari 2013

Blandade karameller.

Hej igen,

Hoppas allt är bra.
Här pågår jobbpsykosen ännu, men jag vill ju understryka att det mest är raljerande från min sida, jag tänker liksom inte döda mig själv över't eller så.
Skönt nog gick jullovet (=ie då man som förälder ibland kan känna att man ska leka outbildad, oavlönad fritidspedagog 24/7) oväntat bra. Är så kär, så kär i mina vrålapor. Tror vi lagade riktig mat typ tre gånger totalt, det var rätt beslut. I övrigt har jag mest ätit godis, ju sockrigare desto bättre. Det var länge sedan jag ens var sugen och jag njöt så himla mycket nu i jul. Rena medicinen ju!

Skönt också att apatin, overklighetskänslorna och mardrömmarna jag drogs med i början av jobbpsykosen (Drama Queen much?) givit med sig och att läget stabiliserats till en sorts lunk; en rutin. Sittfläsket får jobba hårt men vad skulle man annars ha det till?

Men jag har inte många ord eller tankar över till bloggy just nu så här blir det mest trökiga och glesa inlägg är jag rädd. Förskolan har öppet igen (de har längtat dit - halleluja) och jag lägger in högre växel med mina proschäkkt.




9 kommentarer:

30-nånting sa...

Roligt med en liten uppdatering. Har exakt samma känsla för jullovet. Riktigt mysigt faktiskt. Lycka till med alla dina proschäkt nu!

lilla S sa...

HEJ AMANDA! Trevligt att ses igen, och lycka till med Proschäkten ;) När var det Styggelsen skulle ges ut igen? Jag väntar på den som försenad julklapp :D

Lovable sa...

Välkommen tillbaka, även om du bloggar lite under radarn ett tag till! Härligt med den söta julen! Förbaskat bra i tider av jobbpsykos! ;-) Ser fram emot att läsa dina kommande inlägg. Kram Helena

Anonym sa...

Åh så roligt att du är tillbaka Amanda. Trodde vi skulle få vänta lite längre! Vi tror på dig fullt ut så det är bara att schlita vidare! Vi finns här som du ser! //Kram Anne

Janina Kastevik sa...

Välkommen tillbaka! Hoppas jobbpsykosen är över snart. Är det vuxen- eller barnböckerna som krånglar?

SPRAKFÅLEN sa...

Gott nytt år! Här finns det en annan som inte heller skriver oavbrutet. http://gullaakerblom.blogspot.se/2013/01/ett-tom-skarm.html

Amanda sa...

Tack!
Inget som krånglar så supermycket, men tiden, tiden.
Flytt + sjukdomshöst = käppar i hjulen.

SPRAKFÅLEN sa...

Tiden går fortare nuförtiden, eller hur? Och två barn har en tendens att märkas. Fräckt!

Anonym sa...

Välkommen tillbaka, candygirl!
xo xo xo Bel