söndag 13 januari 2013

Idag har jag skrivit en mening.

En. Mening.

Men det är jävligt bra.
Den poppade bara upp i skallen när jag var ute och fixade brasved (vi ska premiär-elda i öppna spisen ikväll!), en sån där tanke som föds som fix och färdig bra prosa och som man måste skriva ner så fort man kan för annar slinker den undan och man får ångra sig för evigt.

Och jag vet redan att min förläggare kommer att be mig stryka den.
(Sånt som sticker ut på fel sätt och sitter fel i texten kan störa tonen och stämningen i läsningen och bör tas bort. Och den här sticker ut för den är helt enkelt för bra. Ie inte i linje med resten av skiten ;)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ajajaj.. anar vi en lite depressiv ton här? Eller övertolkar jag? Är det inte så att det är en känsla som talar och inte verkligheten?
Jag har nämligen svårt att tro dig den här gången! :-D En stor kram till dig som inte ger upp utan fortsätter bekämpa dina missnöjdhetsdrakar och sen levererar nåt helt underbart! //Anne

Amanda sa...

Ja du. Tack för kramen!
Jag skriver just nu på min femte roman med siktet på utgivning och man skulle kunna tro att jag vant mig vid den berg- och dalbana som det innebär att komponera en fucking opera + sjunga alla roller + vara kulissmålare - i realtid.
Svar nej.
Tur jag har Emmet som påminner mig om att det var preciiis så här sist också.
P.S: Om jag inte hade missnöjdhetsdrakar som vrålade i örat på mig heeela tiden skulle jag nog aldrig försöka göra mitt absolut bästa.

Johanna sa...

Jag har TÄNKT en mening. Inte ens skrivit in den i doc-et. Yeah.

Anne Jonsson sa...

Bra meningar är aldrig fel. Du kanske får användning för den i ett annat manus?