lördag 19 januari 2013

Jag kommer från.

Jag kommer från hopprep och högsommarnätter,
från Dallas och husvagn och skolbibliotek.

Jag kommer från Tracks och från skattkammarböcker,
från busskurer,
vodka,
och parksdiskotek.

Jag kommer från en pizzeria om året,
syrener, piano,
och vänliga män.

Jag kommer från trötta syokonsulenter,
från tentor,
stipendier,
torktumlardamm.

Jag kommer från kattungar,
lera och pärlor,
från kyrkan och HM och flickromantik.

Jag kommer från stormen,
stenarna,
träden,
från bläck och från papper, och viskande lik.

 


8 kommentarer:

30-nånting sa...

Vackert... Och igenkänning

Anonym sa...

Oj oj. Detta var sweet! Kram Ulrika M

En Lisa... sa...

Amanda, så fint.

Anonym sa...

Så otroligt fint och dessutom intressant!//Anne

lilla S sa...

<3

Yvonne sa...

Härligt! Vilken rytm i dikten! Gillar!

Annelie sa...

Får mig att tänka på Sonja Åkessson, med en twist. Fint!

Annika sa...

Verkligen fint.