torsdag 24 januari 2013

Yrkesskador, diagnååås, eller nåt annat?

1) Kan inte läsa den taffligaste bok längre utan att bli impad.
"Jamen, den har faktiskt sina goda sidor även om det inte direkt är min smak, och här fick ju författaren ju ihop det riktigt hyggligt ändå." Points for effort helt enkelt?

2) Bakvänd social fobi. Kommer det oväntat besök (ie Jehovas, dörrtiggare, jobbig granne, ja du fattar) blir de typ rädda för mig för att jag är så snacksalig och övertrevlig.

3) Slutat äta middag.
(KAN dock bero på mitt dagliga nutella-intag.)

4) Mardrömmarna from hell. Ska dock inte klaga, mardrömslika stämningar är ju liksom mitt jobb.

Hm. Bra att skriva en lista så här.
Nu inser jag ju att punkt nummer fyra kan hänga samman med nummer tre.

3 kommentarer:

lilla S sa...

HAHA! Som arbetslös kan jag känna igen mig på tvåan ;)

Amanda sa...

Ja gud.
Och jag som alltid sprungit hem efter förskole-racet så fort som möjligt blir nu kvar i nån timme, ibland inne i själva skolan. En liten tjej tror att jag jobbar där.
"Kan du hjälpa mig att bajsa?"
"Öh, nej."

Pernilla Alm sa...

Ha ha ha!
Jag hade lååång skrivardag i fredags (en vecka sedan). Totalt fokus i TIMMAR. En lyx för den löneslav jag är.
Morfar hämtade barnen men hade glömt alla ytterkläder och hjälmar inför helgen så jag åkte till fritids för att hämta. Det var två barn kvar. Två fröknar. Och jag. Det tog 35 minuter för mig att hämta.
Sedan åkte jag till systemet. Och mötte en gammal klasskompis. Med familj. Det slutade med att barnet började gråta för "pappa pratar för länge."
OCh på Ica pratade jag liite för länge med kassörskan.
My god.
Man kan tycka att allt mitt prat alla andra dagar kunde uppväga.