torsdag 7 mars 2013

Det kallar jag snabbt!


Igår lämnade jag mitt nya bokmanus, NU finns omslaget och en engelsk sammanfattning på min agenturs hemsida!
(Snögloben heter romanen förresten, har jag sagt det?)

Iiiih, det kittlar i magen. Spoilervarning om du som jag inte vill läsa minsta lilla om handlingen i en bok i förväg.
Jag vågar knappt kolla. 

Fasen vilken berg- och dalbana det här är. Från den vidrigaste skrivkramp till att boken typ finns.
Och jag håller helt med om det som Simona bloggar om idag, bästa skrivtipset ever:

Kunskap – VET vad du ska skriva om, vart ditt kapitel, din scen är på väg.
Tid – var och när är du som mest produktiv?
Entusiasm – KAN INTE ÖVERSKATTAS!

Uppdatering: Omslagsbilden är så liten i länken så jag lägger ut en större här ovan. Klicka på den för ännu större, om än lågupplöst, och säg fint!




23 kommentarer:

SPRAKFÅLEN sa...

Väldigt fint omslag! Läste inget i texten, såklart...
Men du, vad är det för någonting i globen?

30-nånting sa...

Åh så snyggt!!! Var tvungen att kolla men skippade texten. Hurra för dig och för att jag snart, typ, får läsa en ny bok av dig!

Amanda sa...

Det är en kvinna i brudklänning i snögloben.

L8 sa...

Jag läste texten. Låter bra. Jättefint omslag, men jag kunde inte heller se vad det var inuti globen. Ser ut som en trött vit groda... :-) Måste titta igen nu när jag vet vad det ska vara. Mind trick.

Ann-Sofie sa...

Jag läste också texten och kan redan se mig själv i soffan med bok, en kanna te och en chokladask. Guilty pleasure... Sedan kommer man väl höra konstiga ljud i lägenheten när man ska gå och lägga sig.

Christin sa...

Superfint omslag! Och ja, det är först när boken får ett ansikte, än hellre, en kropp, som man faktiskt förstår vad man har gjort. Det tycker i vart fall jag. Min bok kom från förlaget igår, första exet :) NUUU förstår jag!

Kram!

Anneli sa...

Ett fantastiskt omslag som vanligt! Den låter fruktansvärt spännande. Jag längtar redan :)

Eva sa...

Riktigt snygg! Ser fram emot denna!

Lfthmn sa...

Ohhh, så läckert! Kul att du har fått en så egen stil! Man ser att det är din bok på långt håll!

Ser förresten ofta Tistelblomman i pocket nu, på ICA, Pocketshop, Åhléns, bensinmackar och blir lika stolt varje gång!

cyndi sa...

Skitfin :-)

En sån där som man inte vill ställa in i bokhyllan. Då syns ju bara ryggen!

Nu ska jag skaka lite på min snöglob.

Christoffer sa...

Åhhhhhhh, vilket fantastiskt omslag! Och vilken handling. Ser jättemycket fram emot den här :D
Grattis!

Tante Jul sa...

Weeeee! Jeg gleder meg!

Lfthmn sa...

Jag läste just intervjun med dig i Kollega. Jättefint och underbara bilder!

Simona sa...

ååååh.
jag ryyyyyser.
kan du inte komma hem och ha releasparty?

Anonym sa...

Så vackert! Och grattis till att det hårda arbetet burit frukt än en gång!/ Essie

Annelie sa...

Snyggt! Och bra jobbat med manuset. Det ser ut att bli en oförglömlig läsupplevelse.

Amanda sa...

Tack!

Nina sa...

Så. Jäkla. Snyggt!

Andra intryck sa...

Fiiiiin! Vill läsa NU!

Sofia Johansson sa...

Väldans tjusigt! Bra kämpat! :)

Anonym sa...

Säger: FINT!
Jag trodde först att det var ett utslitet, blödande hjärta med ådror i globen, men det säger mer om min bisarra hjärna och kassa syn än något annat. När jag läste vad det var så förstod ju ögonen direkt.
Kanske kan jag vänta ytterligare några månader med att skaffa glasögon?

Anonym sa...

Bra jobbat! Snyggt, suggestivt omslag, klara Wilkie Collins vibbar! ;D
MVH
Bel

Amanda sa...

Tusen tack!