onsdag 6 mars 2013

Nu djeflar.

Chablis i kylen, snacks i skafferiet, Veckans brott och Maria & Mindy uppradat på Play. Jag SKA hinna mysa lite själv över att jag är klar med första manusversionen innan de andra kommer hem, jag ska, jag ska!

Nu är jag bannemej på upploppet. Nu ser jag nästan, nästan målsnöret.

Hade det blivit ett manus med början, mitt och slut utan en deadline (som jag bara inte kan med att rucka på igen eftersom jag redan fått förlängt)?
Hell no.
Hell no.

Det är det enda man (=jag) verkligen behöver för att kunna göra det här. En deadline.

2 kommentarer:

lilla S sa...

SÅ JÄVLA SANT! På lördag har min teatergrupp premiär med egenskrivet manus. Hade det blivit något utan oflyttbart datum (pga andras scenbokningar)? Nej.

Amanda sa...

Exakt, exakt.
Och efteråt glömmer man hur j-la jobbigt det var att 'burn the midnight oil'. Hade varit ännu jobbigare att inte göra det. ju.
Fan vad kul projekt förresten, Lilla S. Bra där.
/Gammalt drama kid