torsdag 14 mars 2013

Nya husets hemlighet.

Vaknar av att Emmet står som en stenstod vid min säng.
"Vårt hus är tydligen världsberömt", säger han dystert.
"Vaddå? Vaddå, vaddå, vaddå? Något otäckt?"
Jag sätter mig käpprakt upp.Tankar om mumifierade, eller ännu värre, mer färska lik under golvplankorna far genom skallen. Blodfläckar i barnens rum. Onämnbara saker i badkaret, avloppet.
"Jag pratade med grannarna igår kväll", fortsätter Emmet. "Du får kolla din email. Jag har skickat artiklar."

Herregud. Ja det kunde man ju givit sig fan på. Ett mördarhus.
Ett papegojmördarhus.

4 kommentarer:

Christin sa...

OMG! Du kommer bli väckt på natten av ett hiskeligt skri ...

cyndi sa...

Strypt papegoja liksom.

Tur att man har två tysta kaniner ;-)

Colombialiv sa...

Hahaha oj!

Christoffer sa...

Hahaha! Perfekt upplägg för en ungdomsskräckis!